شدت گیری موج مخالفت با کمک به اوکراین در اروپا

© iStock.com / E4CФлаги Европейского Союза и Соединенных Штатов на выставке
Флаги Европейского Союза и Соединенных Штатов на выставке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
رسانه: در غرب ایده توقف کمک به اوکراین به شدت در حال شدت گیری است.
به گزارش اسپوتنیک، گابی هینسلیف در مقاله ای در روزنامه The Guardian می نویسد که در کشورهای غربی هر روز بیشتر به این فکر می افتند که حمایت مالی و نظامی این چنین وسیع خود را از اوکراین و برای انجام عملیات نظامی را متوقف نمایند.

در این مقاله گفته شده است: "ایده اینکه ما نمی توانیم به خودمان اجازه دهیم که از اوکراین حمایت کنیم، به شکل پر قدرتی در حال شدت گیری می باشد".

به گفته نویسنده مقاله، در بین کشورهای اروپایی و اوکراین تبادلی برابر شکل گرفته بود، زیرا آنها مایل به تقابل با روسیه از مسیر نظامی بودند، اما بدون ایجاد خطر برای نظامیان خودشان. هینسلیف تاکید می کند که رهبران کشورهای غربی دسته چک های خود را در آورند و مشارکت اوکراین در این درگیری نظامی را از نظر مالی تامین کردند.

در این مقاله اذعان شده است که این معامله ای مخفی با کی یف بود، اما اینک از قرار معلوم این معامله می تواند از هم بپاشد، زیرا زمانه دائما در حال سخت تر شدن است.

این خبرنگار در جمع بندی خود تصریح می کند: "البته ما می توانستیم یک زمستان را با قیمت در حال رشد گاز تحمل کنیم، اگر این هزینه ای بود که می بایست بابت صلح در اروپا پرداخت می کردیم. اما اینک دومین زمستان مشابه انتظار ما را می کشد".

پرچم اوکراین و امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
گزارش و تحلیل
ادامه حمایت آمریکا از اوکراین در ابهام است
شایان ذکر است که کنگره آمریکا در روزهای اخیر بودجه موقت 45 روزه دولت آمریکا را بدون تخصیص هیچ منبعی برای ارائه کمک های نظامی به اوکراین به تصویب رساند. از آنجایی که با ب پایان رسیدن سال مالی در آمریکا در تاریخ 1 اکتبر، دولت این کشور نمی تواند بدون تایید کنگره به تامین مالی ادامه جنگ در اوکراین ادامه دهد، وزارت خارجه این کشور مجبور شد که پروژه های قراردادی بلند مدت خود با کی یف را بدلیل عدم تایید کنگره متوقف سازد. همچنین تاریخ اعتبار قانونی که توسط جو بایدن در 9 می 2022 برای ارسال تسلیحات به اوکراین به تصویب رسیده بود، نیز به پایان رسیده است.
روسیه بهار سال 2022 یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کاخ کرملین در پاسخ به ادعاهای کشورهای غربی در توجیه ارسال تسلیحات به اوکراین و تامین مالی درگیری این کشور با روسیه، تاکید کرده است که این اقدام نه تنها کمکی به گفتگوهای کی یف و مسکو برای پایان درگیری نمی کند، بلکه سایه منفی را بر آن ایجاد می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала