Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

مراحل مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا

© iStock.com / Michele UrsiФлаг НАТО, Евросоюза и Украины
Флаг НАТО, Евросоюза и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
چارلز میشل، رئیس شورای اروپا گفت که هنوز هیچ توافقی در اتحادیه اروپا در مورد موضوعات مذاکرات درباره عضویت اوکراین و 50 میلیارد یورو وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس شورای اروپا، چارلز میشل گفت که در این مرحله هیچ توافقی بین رهبران کشورهای اروپایی در مورد تصمیم گیری برای آغاز مذاکرات در مورد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و همچنین در مورد تخصیص 50 میلیارد یورو برای تامین مالی کی یف طی چهار سال وجود ندارد. اتحادیه اروپا بار دیگر تردید دارد که اوکراین به زودی به این اتحادیه بپیوندد.
با این حال، تاریخ ادغام اوکراین در اروپا تقریباً 30 سال است که ادامه دارد. مردم اوکراین برای اولین بار در سال 1991 و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شروع به صحبت در مورد پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا کردند.
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2023
زلنسکی در مورد احتمال پیوستن اوکراین به ناتو تردید دارد
اسپوتنیک تمام مراحل تلاش اوکراین برای ادغام در اتحادیه اروپا را به تفصیل بررسی کرد.
اوکراین، اولین کشوری بود که در سال 1994، در فضای پس از فروپاشی شوروی قرارداد مشارکت و همکاری با اتحادیه اروپا را امضا کرد. این سند در 16 ژوئن 1994 امضا شد، اما تنها چهار سال بعد به تصویب رسید.
توافقنامه همکاری بین اتحادیه اروپا و اوکراین در سال 2014 پس از اعتراضات گسترده در کی یف ( یورو میدان) به امضا رسید. در 21 مارس 2014، بخش سیاسی توافقنامه بین اتحادیه اروپا و اوکراین امضا شد که مربوط به تعامل سیاسی، امنیت و مبارزه با تروریسم بود. این بلوک اقتصادی توسط پترو پوروشنکو در 27 ژوئن 2014 امضا شد. توافقنامه همکاری از اول سپتامبر 2017 به اجرا درآمد.
در 28 فوریه 2022، اوکراین رسماً درخواست خود را برای پیوستن به اتحادیه اروپا ارسال کرد. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور، به دلیل بحران جاری، خواستار پذیرش فوری طبق "رویه ویژه جدید" شد. در 1 مارس 2022، پارلمان اروپا پیشنهاد کرد که اوکراین نامزد رسمی عضویت شود.
در 23 ژوئن 2022، پارلمان اروپا با اکثریت قاطعیت به اوکراین وضعیت نامزدی برای پیوستن به اتحادیه اروپا اعطا کرد. در 8 نوامبر 2023، کمیسیون اروپا توصیه کرد که شورای اتحادیه اروپا مذاکرات با اوکراین را برای پذیرش در جامعه آغاز کند. فون در لاین گفت که بر اساس یک سناریوی ایده آل، مذاکرات در مورد الحاق اوکراین می تواند در پایان مارس 2024 آغاز شود، اما زمان پایان آن قابل پیش بینی نیست، این یک "فرایند مبتنی بر شایستگی" است.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2023
روسیه: الحاق اوکراین به ناتو به هر نحوی غیرقابل قبول است
پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان خاطرنشان کرد که مجارستان در همان روز گفت که اتحادیه اروپا هنوز نباید مذاکره با اوکراین را برای الحاق به این جامعه آغاز کند. از آنجایی که کمیسیون اروپا معتقد نیست که اوکراین شرایط عضویت را برآورده کرده است، پس ما هیچ گام بعدی در مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را به موقع نمی دانیم.
در 1 دسامبر 2023، نخست وزیر مجارستان، ویکتور اوربان اعلام کرد که لزومی ندارد موضوع الحاق اوکراین را در دستور کار نشست دسامبر اتحادیه اروپا قرار داد. به نظر وی توافقی بین کشورها وجود نخواهد داشت. ویکتور اوربان همچنین پیشنهاد کرد که موضوع الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به مدت 5 تا 10 سال به تعویق بیفتد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала