زلنسکی در مورد احتمال پیوستن اوکراین به ناتو تردید دارد

© AP Photo / Michal Dyjukزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2023
اشتراک
تردید زلنسکی در مورد چشم انداز پیوستن اوکراین به ناتو.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در دیدار با دانشجویان در سفر به نیکولایفابراز تردید کرد که اوکراین به عضویت ائتلاف آتلانتیک شمالی درآید.
زلنسکی در پاسخ به سوالی درباره تقویت امنیت ملی گفت که این یک اولویت است.
او اعتراف کرد: "و ما دقیقا نمی دانیم چگونه خواهد بود، زیرا این زندگی است و این روسیه است. و هیچ کس با اطمینان به شما نمی گوید و اینکه آیا ما در ناتو خواهیم بود یا در ناتو نخواهیم بود." .
این هفته، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که عضویت کامل اوکراین در این ائتلاف "در طول یک درگیری مسلحانه غیرممکن است." علاوه بر این، در نشست سران وزارتخانه های خارجه ناتو، متحدان توافق کردند که در شرایط کنونی نمی توان صحبتی از پیوستن کرد و کی یف در نشست بعدی در واشنگتن دعوت نامه ای دریافت نخواهد کرد.
به گفته پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، اوکراین اکنون نمی تواند به عضویت ناتو درآید زیرا منجر به جنگ جهانی سوم می شود و به این دلیل که کی یف به طور سیستماتیک حقوق اقلیت های ملی را نقض می کند که با قوانین ائتلاف مطابقت ندارد.
زلنسکی به طور غیرمنتظره ای درباره کریمه و دونباس صحبت کرد و گفت بازگرداندن دونباس برای اوکراین دشوارتر از کریمه خواهد بود.
او گفت: "بازگرداندن دونباس سخت تر خواهد بود. من معتقدم که سرزمین ها با مردم بازگردانده می شوند. اگر مردم نخواهند، بسیار بسیار دشوار خواهد بود. من فکر می کنم از نظر ذهنی بازگرداندن دونباس دشوارتر است، زیرا ده سال خصومت های مداوم وجود داشته و این بدان معناست که همه افراد این یا آن خانواده در دونباس برنمی گردند.
به گفته زلنسکی، شرکای او به او گفته اند که بازگشت کریمه غیرممکن است و بازگرداندن دونباس بسیار دشوار است.
او دوباره تکرار کرد: "و به نظر من، اگر در مورد مردم صحبت می‌کنیم، سرزمین‌ها همچنان با مردم بازگردانده می‌شود، اگر مردم نخواهند، کار بسیار سختی خواهد بود".
رسانه: اوکراین فهمید که قرص معجزه گر آزادی سم بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
گزارش و تحلیل
رسانه: اوکراین فهمید که "قرص معجزه گر آزادی" سم بود
همه پرسی در مورد الحاق مناطق دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپاروژیه به روسیه در 23 تا 27 سپتامبر 2022 برگزار شد. در دونتسک ، 99.23 درصد رای دهندگان موافق، در لوگانسک - 98.42، در منطقه خرسون - 87.05، و در منطقهزاپاروژیه - 93.11 درصد موافق بودند. در 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافق نامه هایی را با سران مناطق در مورد پذیرش سرزمین های جدید به روسیه امضا کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала