اعلام تبعات لغو قرارداد انتقال گاز بین روسیه و اوکراین

© Sputnik / Pavel Palamarchuk /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر
آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
کارشناس: لغو قرارداد روسیه و اوکراین باعث افزایش قیمت در جهان خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور یوشاکوف تحلیلگر ارشد بنیاد امنیت ملی انرژی اعلام کرد که لغو قرارداد انتقال گاز بین روسیه و اوکراین باعت جهش قیمت در بازار جهانی گاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: "حجم (انتقال ها) الان کم می باشد، اما محروم شدن از آن به معنای تحریک بیشتر کمبود گاز در بازار اروپا و تلنگر زدن به قیمت های می باشد. منظور این نیست که اروپا بدون خط لوله اوکراین یخ می زند، اما این امر عاملی برای افزایش قیمت خواهد شد".

یوشاکوف خاطرنشان کرد که این قرارداد تا 31 دسامبر 2024 اعتبار دارد. این کارشناس در عین حال پیش بینی کرد که در بهار 2024 دیگر انتقال گاز از این خط لوله متوقف خواهد شد.
وی تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا در این روند بی نقش نمی باشد، آنهم با سوق دادن اوکراین به سمت چنین قدمی، آنها می خواهند روسیه را به شکل کامل از بازار گاز اروپا بیرون کنند.
خطوط انتقال گاز یه مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
پیشنهاد مجارستان برای جایگزینی مسیر ترانزیت گاز روسیه
پیشتر الگسی چرنیشوف رئیس شرکت "نفت و گاز" اوکراین اعلام کرده بود که کی یف قصد تمدید قرارداد انتقال گاز روسیه به اروپا که اعتبار آن در پایان سال آتی میلادی به پایان می رسد، را ندارد.
روسیه و اوکراین در اواخر سال 2019 قرارداد انتقال گاز به مدت 5 سال را به امضا رساندند. بر مبنای این قرارداد، "گازپروم" صادرات 65 میلیارد متر مکعب گاز در اولین سال و 60 میلیارد متر مکعب در چهر سال بعدی را ضمانت کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала