پیشنهاد مجارستان برای جایگزینی مسیر ترانزیت گاز روسیه

© iStock.com / DarioEgidiخطوط انتقال گاز یه مجارستان
خطوط انتقال گاز یه مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان: گاز روسیه که از اوکراین عبور می‌کند می‌تواند به ترکیش استریم ارسال شود.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفت: حجم گاز روسیه که از طریق اوکراین وارد مجارستان می شود را می توان به "ترکیش استریم" هدایت کرد.
او گفت: مجارستان اقدامات به موقع انجام داد تا تلاش‌های متنوع‌سازی نه تنها در مورد منابع، بلکه به مسیرها نیز مربوط می شود که می‌تواند به طور کامل شامل کل حجم گازی که از روسیه تحت یک قرارداد بلندمدت می‌آید، باشد.
در پایان سال 2019، روسیه و اوکراین بسته ای از توافقنامه ها را برای ادامه ترانزیت گاز از طریق خاک مجارستان امضا کردند که شامل یک قرارداد پنج ساله است که بر اساس آن گازپروم پمپاژ 65 میلیارد متر مکعب گاز را در سال اول و 40 میلیارد متر مکعب در چهار سال آینده تضمین می کند. این قراردادها در سال 2024 منقضی می شوند.
مجارستان و گازپروم در سپتامبر 2021 قراردادهایی را برای تامین 4.5 میلیارد متر مکعب گاز سالانه طی 15 سال آینده امضا کردند. از این حجم، 3.5 میلیارد متر مکعب در مسیر صربستان (از ترکیش استریم) و یک میلیارد متر مکعب از طریق نرانزیت اتریش است که حجم قرارداد حدود 12.3 میلیون متر مکعب گاز در روز است.
ایستگاه گازی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
شرکت گازپروم روسیه از طرق اوکراین به اروپا گاز صادر می کند
سیجارتو در آگوست سال گذشته از امضای قراردادی با گازپروم خبر داد که بر اساس آن از اول سپتامبر 2023 روزانه 5.8 میلیون متر مکعب سوخت اضافی از طریق ترکیش استریم و صربستان به این کشور عرضه خواهد شد.
همانطور که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان خاطرنشان کرد، اروپا با امتناع از منابع انرژی روسیه به نفع آمریکایی ها ضرر می کند، زیرا مجبور است پنج تا ده برابر آنها را بپردازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала