بایدن به متحدان: به حمایت از اوکراین ادامه می دهیم

© AFP 2023 / Dimitar DilkoffПрезидент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден в Киеве
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
رسانه: بایدن از برنامه های خود برای حمایت از اوکراین علیرغم نظرات در کنگره خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع به شبکه تلویزیونی NBC News اعلام کرده است که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در جریان کنفرانس تلفنی با متحدان غربی، این موضع دولت خود که علیرغم مقاومت ها در بین برخی جمهوری خواهان در کنگره، مصمم به ادامه حمایت ها از کی یف می باشد، را به سمع ایشان رسانده است.
روز سه شنبه بایدن بصورت تلفنی با همکاران غربی خود، ادامه کمک های به اوکراین را به بحث گذاشت. این تماس بعد از آن صورت گرفت که کنگره آمریکا در بودجه موقت 45 روزه مصوب خود، بند درخواستی دولت برای اختصاص منابع جهت کمک های بیشتر به کی یف را حذف کرد.

در این خبر گفته شده است: "بایدن مصمم بود تا اعلام کند که دولت وی علیرغم مقاومت ها در بین برخی جمهوری خواهان در کنگره، به حمایت از اوکراین پایبند می باشد".

منابع این شبکه بر اهمیت تماس های تلفنی بیشتر رئیس جمهور آمریکا با رهبران دیگر کشورهایی که می توانند در جهت تقویت حمایت ها از اوکراین حرکت کنند، تاکید کرده اند.
پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
گزارش و تحلیل
امتناع ایالات متحده از اختصاص بسته کمکی به اوکراین باعث نگرانی اروپا شده است
شایان ذکر است که رهبران گروه G7، اتحادیه اروپا و نیز ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در این کنفرانس تلفنی شرکت داشته اند.
روسیه بهار سال 2022 یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کاخ کرملین در پاسخ به ادعاهای کشورهای غربی در توجیه ارسال تسلیحات به اوکراین و تامین مالی درگیری این کشور با روسیه، تاکید کرده است که این اقدام نه تنها کمکی به گفتگوهای کی یف و مسکو برای پایان درگیری نمی کند، بلکه سایه منفی را بر آن ایجاد می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала