ادعای کی یف در خصوص اجرای شروط عضویت در اتحادیه اروپا

© REUTERS / Valentyn Ogirenkoتصویب اولیه طرح لغو ویزا میان اتحادیه اروپا و اوکراین
تصویب اولیه طرح لغو ویزا میان اتحادیه اروپا و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که کی یف هفت توصیه کمیسیون اروپا برای عضویت در اتحادیه اروپا را اجرا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس شمیگال نخست وزیر اوکراین در کانال تلگرامی خود ادعا کرد که هیات دولت این کشور تمامی هفت توصیه کمیسیون اروپا برای آغاز مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا را اجرا کرده است.

وی در ویدئوی منتشر کرده در کانال خود اظهار کرد: "امروز برنامه جامع دولتی "وحدت در تنوع" را تصویب می کنیم. هدف آن – ایجاد شرایط برای اجرایی سازی حقوق و امکانات اقلیت های ملی و مردم بومی می باشد. ما بعد از تصویب این برنامه می توانیم بگوییم که به شکل کامل در سطح دولتی هفت توصیه کمیسیون اروپا را اجرا کرده ایم".

شمیگل همچنین افرود که اوکراین در ماه اکتبر "ارزیابی مثبت در قالب گزارش در مورد بسته توسعه اتحادیه اروپا" را دریافت خواهد کرد. وی تصریح کرد: "پس از آن رای گیری شورای اروپا خواهد بود که دروازه ها را برای مذاکرات مربوط به عضویت کشورها در اتحادیه اروپا را خواهد گشود".
یاروسلاو يلزنیاک نماینده مجلس اوکراین در تاریخ 21 سپتامبر خبر داده بود که مجلس قانون حقوق و آزادی های افرادی که به اقلیت های ملی تعلق دارند و برای آغاز مذاکرات کی یف در رابطه با عضویت در اتحادیه اروپا می باشد، را تصویب کرد. به گزارش نشریه اوکراینی "استرانا"، موضوع مهم در این قانون این است که معیارهای آن شامل روسها نخواهد شد.
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
درخواست بورل برای تسریع روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان پیشتر اعلام کرده بود که کشورش تا زمانی که کی یف قوانینی که تضمین کننده حقوق مجارهای منطقه زاکارپاتیه اوکراین نباشد را برنگرداند، از مواضع اوکراین در هیچیک از همایش های بین المللی حمایت نمی کند.
دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در اواخر ماه آگوست اعلام کرده بود که کی یف می خواهد مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را تا آخر سال جاری آغاز نماید.
شایان ذکر است که ولادییمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تاریخ 28 فوریه 2022 درخواست عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را امضا کرده بود. روسای جمهور و نخست وزیران اتحادیه اروپا در نشست 23 ژوئن 2022 خود در بروکسل جایگاه کاندیدای عضویت در این اتحادیه را به اوکراین و مولداوی داده بودند. کمیسیون اروپا شروط هفت گانه ای را برای عضویت در اتحادیه اروپا در برابر کی یف قرار داده بود. از جمله این شروط می توان به ادامه مبارزه با فساد مالی و اصلاح قانون اساسی اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала