درخواست بورل برای تسریع روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

© AP Photo / Virginia MayoJosep Borrell جوزپ بورل
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار سرعت بخشیدن به روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شد.
به گزارش اسپوتنیک، جوسپ بورل در پایان نشست غیر رسمی شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در اسپانیا به خبرنگاران گفت: برای یافتن یک "راه پایدار و بلندمدت برای حمایت از اوکراین"، پیشنهاد ۲۰ میلیارد یورو کمک نظامی را مطرح کرده‌است.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه با وزرای دفاع اتحادیه اروپا، مورد بحث قرار گرفت و "به‌نظرم بازخوردی که از آنها در مورد این پیشنهاد گرفتم مثبت بود"
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اطلاع داد که پیشنهاد آموزش ۴۰ هزار سرباز اوکراینی را در ماه‌های آینده مطرح کرده و وزرا از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند." در هر صورت، آنها عزم خود را برای ادامه حمایت از اوکراین با کمک های نظامی، تا زمانی که نیاز باشد، نشان داده اند." وی با بیان اینکه "بحث در این رابطه، در شورا ادامه خواهد یافت" افزود: امیدوارم تا پایان سال به توافق برسیم.
بورل سپس به موضوع گسترش اعضای اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: اوکراین و کشورهای حوزه بالکان باید به سرعت در این بلوک عضو شود. به‌نظرم جنگ اوکراین یک اثر جانبی داشته است و آن تسریع روند گسترش اتحادیه اروپا است، که مطمئناً یک روند مبتنی بر شایستگی است. وی با بیان اینکه یک کشور زمانی به عضویت اتحادیه اروپا در می آید که تمام شرایط را برآورده کند افزود: اما به‌نظرم خوب است که یک هدف سیاسی - یک افق - داشته باشیم تا انگیزه سیاسی به روند بدهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала