راهپیمایی بر علیه ارسال سلاح به اوکراین در هلند

© Fotolia / Arkantoبازداشت یک ایرانی متهم به حمله تروریستی در هلند
بازداشت یک ایرانی متهم به حمله تروریستی در هلند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
راهپیمایی بر علیه ارسال تسلیحات به اوکراین در شهر آمستردام هلند برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، مردم در شهر آمستردام هلند در اعتراض به ارسال تسلیحات به اوکراین که باعث جلوگیری از آغاز مذاکرات صلح با روسیه شده است، راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

معترضان در این راهپیمایی پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "هیچ اسلحه با هدف صلح" و "تشدید – نه، مذاکرات – آری".

شایان ذکر است که پیشتر نیز در پراگ پایتخت جمهوری چک تظاهراتی در مخالفت با سیاست دولت کنونی در حمایت نظامی از اوکراین صورت گرفته بود.
مقر ناتو در بروکسل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
ناتو: شرایط سیاسی را برای حل و فصل مناقشه در اوکراین نمی بینیم
شایان ذکر است که روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد سوء استفاده و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. او گفت که برای دستیابی به این هدف، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود و همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به عدالت سپرده شوند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، یک هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو ، "نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل نظامی در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" مستقیماً در درگیری در اوکراین شرکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала