ناتو: شرایط سیاسی را برای حل و فصل مناقشه در اوکراین نمی بینیم

© AP Photo / Olivier Matthysمقر ناتو در بروکسل
مقر ناتو در بروکسل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
ناتو شرایط سیاسی برای حل و فصل مسالمت آمیز اوکراین را نمی بیند
به گزارش اسپوتنیک، میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ائتلاف گفت، امروز ناتو شرایط سیاسی را برای حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین نمی بیند.
پیش از این، زلنسکی در طی یک سخنرانی آنلاین در اجلاس سران گروه 20، چشم انداز 10 ماده ای خود را از اقدامات برای بازگرداندن صلح در اوکراین بیان کرد.
همچنین در G20، او گفت که "هیچ قرارداد مینسک-3 وجود نخواهد داشت."
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در تفسیری به اسپوتنیک به این موضوع پاسخ داد که چنین سخنانی موضع کی یف در مورد بی میلی این کشور برای مذاکره "کاملاً تایید می کند" .
جوآن در مصاحبه ای با رسانه ای گفت: امروز ما شرایط سیاسی را برای شروع مذاکرات نمی بینیم. اساس صلح وجود دارد. طرح ده ماده ای زلنسکی وجود دارد. این طرح توسط بسیاری از کشورها از جمله خارج از ناتو به اشتراک گذاشته شد و پذیرفته شد و بنابراین فکر می کنم این نشان دهنده بسیار از مسائل است.
وی خاطرنشان کرد که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نیز فرمول صلحی دارد که سازمان آتلانتیک شمالی به آن پایبند است و "راه حلی در مورد اوکراین بدون حضور و توافق اوکراین وجود ندارد."
دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
دبیر کل ناتو در مورد درگیری اوکراین: باید آماده شویم!
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد سوء استفاده و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. او گفت که برای دستیابی به این هدف، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود و همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала