وابستگی به آمریکا علت بی تمایلی اروپا به صلح در اوکراین است

© AP Photo / Bela Szandelszkyبرلین واشنگتن لندن و پاریس
برلین واشنگتن لندن و پاریس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2023
اشتراک
یک کارشناس: اروپا بدلیل وابستگی به ایالات متحده در مسیر دستیابی به صلح در اوکراین تلاش نمی کند.
یاکوب دی یانگ فعال حقوق بشری هلندی و بنیانگذار سازمان حقوق بشری The Hauge Peace Projects در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد که اروپا بدلیل وابستگی خود به ایالات متحده تلاشی برای حل و فصل صلح آمیز درگیری در اوکراین نمی کند، هرچند که این درگیری برای کشورهای اروپایی ویرانگر می باشد.

دی یانگ تصریح کرد: "اگر رهبران اروپایی صادقانه به شرایط در اوکراین نگاه می کردند، می دیدند که صلح و پایان جتگ در راستای منافع آنهاست، به سود اروپا است، زیرا این جنگ برای اروپا بسیار پر هزینه و گران قیمت است. اما این من را متعجب می کند که سیاستمداران در روزنامه ها، شبکه های اجتماعی و مجلس تنها در مورد تشدید تنش و تحریم ها صحبت می کنندف در حالی که هیچ روایتی از صلح وجود ندارد".

به گفته این فعال حقوق بشری، اگر اروپا واقعا مستقل بود و این را درک می کرد که این درگیری برای خود آن ویرانگر می باشد، با رویکردی عقلانی تصمیم گیری می کرد و صلح را تحت هر شرایطی انتخاب می کرد.

وی سخنان خود را اینگونه جمع بندی کرد: "اما شرایط نشان داده است که ما به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم، مثل امنیت ما که به آمریکا وابسته است، در نتیجه تصمیمات سیاسی ما دیگر مستقل نیستند. اتحادیه اروپا دیگر در اینکه رویکرد سیاست خارجی خود را انتخاب کند، آزاد نیست، زیرا ما به سیستم امنیتی آمریکایی وابسته هستیم".

آمریکا اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
آمریکا و اروپا؛ گروگانگیری تمامیت خواهانه
دی یانگ همچنین در مورد خود ایالات متحده آمریکا تاکید کرده بود که آنها می خواهند درگیری در اوکراین را متوقف کنند.
شایان ذکر است که غرب فشار تحریمی خود بر روسیه را به دلیل اوکراین تشدید کرد که این امر باعث افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه، راهبرد بلند مدت غرب می باشد و تحریم ها ضربه ای جدی را به تمامی اقتصاد جهانی وارد کرده اند. به گفته وی، هدف اصلی غرب – تخریب زندگی میلیون ها نفر انسان می باشد. علاوه بر آن در روسیه به دفعات تاکید شده است که این کشور با موفقیت از زیر بار تحریم ها خارج شده است و اقتصاد کشور رشد خود را آغاز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала