محکومیت تصمیم آمریکا برای ارسال پرتابه های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین در هلند

© Fotolia / Arkantoبازداشت یک ایرانی متهم به حمله تروریستی در هلند
بازداشت یک ایرانی متهم به حمله تروریستی در هلند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
یک سیاستمدار هلندی تصمیم ایالات متحده برای ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به نیروهای مسلح اوکراین را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تیری بوده رهبر حزب "همایش برای دموکراسی" هلند اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا با تصمیم خود برای ارسال پرتابه های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین در مسیر تنش هسته ای قرار گرفته است.
پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که واشنگتن پرتابه های اورانیوم ضعیف شده را در قالب بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به ارزش 175 میلیون دلار، به کی یف منتقل خواهد کرد.

بوده در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: "ایالات متحده آمریکا گس از بریتانیا در مسیر تنش هسته ای قرار گرفت. این کشور به اوکراین مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده ارسال خواهد کرد".

به عقیده این سیاستمدار، این مهمات بر علیه روسیه استفاده خواهند شد، در حالی که بریتانیا و ایالات متحده "از فاصله ای امن نظاره خواهند کرد که چطور جنگ در قاره اروپا روز به روز مرگبار تر می شود".

کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
کرملین: مسئولیت تحویل پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی یف بر عهده آمریکا خواهد بود

رهبر حزب "همایش برای دموکراسی" هلند افزود: "من در این راستا چند سوال دارم...چه کسی از این موضوع سود می برد؟ منافع چی کسی در اینجا تعقیب می شوند؟ و موضع هلند چه خواهد بود؟ آیا ما قصد داریم تا زمانی که شرایط از کنترل خارج شود، ساکت انتظار بکشیم؟ یا همچون روته (نخست وزیر هلند) بی منطق یک قدم دیگر در جهت شعله ور کردن جنگ برخواهیم داشت؟"

بوده همچنین خواهان توقف خون ریزی ها و آغاز مذاکرات صلح شد.
پیشتر تیری بوده تصمیم دولت هلند برای ارسال تمامی 42 فروند جنگنده F-16خود که در اختیار ارتش کشور می باشند، به اوکراین را پوچ نامیده بود و خواستار برگزاری جلسات مباحثه در پارلمان با هدف منع کردن این ارسال شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала