کرملین: مسئولیت تحویل پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی یف بر عهده آمریکا خواهد بود

© iStock.com / Sergey Sokolnikovکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره تصمیم واشنگتن برای انتقال پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی یف اظهار نظر کرده و آن را خبر بسیار بدی خوانده و خاطرنشان کرد که تمام مسئولیت چنین تصمیمی بر عهده رهبری ایالات متحده آمریکا خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف گفت: "این بد است. این کار قبلاً در تاریخ جدید اروپا انجام شده و این گلوله ها به طور فعال علیه یوگسلاوی استفاده می شد. استفاده از این پرتابه ها عواقب بسیار بسیار غم انگیزی داشت که حتی توسط سازمان های بین المللی ثبت شد. و استفاده از این پرتابه ها منجر به افزایش شدید تعداد مبتلایان به سرطان و سایر بیماری ها شد. این عواقب در نسل های بعدی کسانی هم که به نوعی با این حادثه در ارتباط بودند و در مناطقی که از این سلاح ها استفاده می شد، احساس می شود".
انتقاد وزارت خارجه روسیه از ادعاهای مربوط به ایمنی پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
انتقاد وزارت خارجه روسیه از ادعاهای مربوط به ایمنی پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده
سخنگوی کرملین همچنین افزود که "این خبر بسیار بدی است" و تکرار قضیه یوگسلاوی را می توان در آن سرزمین های اوکراین که از پرتابه ها استفاده می شود نیز انتظار داشت.
پسکوف گفت: "البته این مسئولیت کاملاً بر عهده رهبری ایالات متحده است که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. همه باید از این موضوع آگاه باشند."
پیش از این، پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده را در چارچوب بسته کمک نظامی جدید 175 میلیون دلاری به اوکراین تحویل می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала