امضای قرارداد تولید مهمات برای اوکراین توسط لهستان

© AP Photo / Matt RourkeПроизводство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США
Производство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
رسانه: لهستان قرارداد تولید خمپاره های 155 میلیمتری برای اوکراین را به امضا رساند.
به گزارش اسپوتنیک، ایستگاه رادیویی RMF FM خبر می دهد که لهستان یک قرارداد چارچوبی برای تولید خمپاره های کالیبر بزرگ برای اوکراین را به امضا رسانده است.

منابع این رادیو در بروکسل اعلام کرده اند: "لهستان "قرارداد چارچوبی" را با برای خرید مشترک مهمات 155 میلیمتری با آژانس دفاعی اروپا (EDA) به امضا رسانده است".

پیشتر EDAاعلام کرده بود که هشت توافقنامه مشابه را به امضا رسانده است. بحث در مورد خرید مشترک مهمات برای اوکراین و پرکردن زرادخانه های خود می باشد.

رادیو RMF FM تاکید می کند که این "قرارداد چارچوبی" فعلا جزئیات و ازجمله نوع خمپاره ها یا تعداد دقیق آنها را در بر نمی گیرد. در این خبر تصریح شده است: "امضای این سند بدین معناست که اینک کشورهای اتحادیه اروپا می توانند سفارش های مشخصی را در کارخانه های لهستانی به ثبت برسانند".

لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
لاوروف نسبت به خطر ناشی از ناتو هشدار داد
این رادیو به نقل از یک دیپلمات اروپایی که نام آن افشا نشده است، می گوید: "در حا حاضر کشورها در روند بارگذاری قرارداد هایی قرار دارند که بر اساس آن EDA سفارش های مشترکی را برای صنایع اروپایی آماده می سازد".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала