نگاه ویژه اسپوتنیک

دونتسک ِ روسیه، 154 ساله شد

© Sputnik / Sergey Averin /  مراجعه به بانک تصاویر دونتسک
دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2023
اشتراک
مردم دونتسک و سه منطقه دیگر، با انتخاباتی آزاد، پس از سالها سرنوشت خود را با این انتخاب دقیق تاریخی رقم زدند.
یکشنه 27 آگوست ( 5/شهریور/1402)، مردم دونتسک ، جشن 154 سالگی این شهر مهم، راهبردی ، ژئوپلتیکی و هویتی را جشن گرفتند.
اما جشن امسال مردم این شهر با سالهای گذشته تفاوت فراوانی داشت چرا که پس از انتخابات 5/مهرماه/1401، مردم چهار منطقه دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپاروژیه با بیش از حدود میانگین 98 درصد آرا با الحاق خود به روسیه و بازگشت به سرزمین مادری موافقت نمودند و فصل جدیدی از زندگی را برای خود رقم زدند، فصل جدیدی که پس از 9 سال مبارزه با نئونازی های آزوف و رژیم کی یف و تحمل هزاران کشته و انواع جنایات جنگی که نئونازی های کی یف با حمایت ناتو و آمریکا علیه آنان انجام داده بودند رخ داد.
لکن امسال دونتسک با پرچم رسمی منطقه ای ( مشکی، آبی، قرمز) در کنار پرچم ملی (سفید، آبی ، قرمز) فدراسیون روسیه، جزئی از 89 منطقه، جمهوری و ایالت فدراسیون روسیه است و هیچ تفاوتی از نظر قانونی، هویتی، اقتصادی، اجتماعی و... طبق قانون اساسی فدراسیون روسیه بین شهروند دونتسکی ، خِرسونی، لوگانسکی، زاپاروژیه ای با شهروند مسکویی، پترزبورگی و.. وجود ندارد و همگی امروز به قول آقای پوتین هم و طن و تحت پرچم و قانون اساسی واحد فدراسیون روسیه هستند.
دریا دوگینا خبرنگار روس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
نامگذاری خیابانی در دونتسک، به اسم دریا دوگینا، خبرنگاری که ترور شد
مردم دونتسک و سه منطقه دیگر، با انتخاباتی آزاد، پس از سالها سرنوشت خود را با این انتخاب دقیق تاریخی رقم زدند و امروز با وجود آنکه روزانه شاهد حملات متعدد رژیم کی یف و ناتو به این مناطق با انواع بمب های خوشه ای، اورانیومی و... هستیم اما شرایط عمومی و روحیه بالای مردم بیانگر رخدادهای کم نظیری در تاریخ روسیه همچون شرایط مقاومت مردم لنینگراد در برابر محاصره و تجاوزات و جنایات آلمان فاشیستی نازی است و امروز این مردم در شرایط تکرار مجدد تاریخ ، با همان ایدئولوژی نئونازیسم و همان جنایات و همان پیروان اندیشه های هیتلر و استپان باندرا در حال نبرد هستند.
که البته می بینم این نبرد ، هر روز با شکسته شدن روحیه نیروهای متجاوز نئونازی رژیم کی یف، ناتو و آمریکا ، بر اراده، اتحاد و مقاومت وپیروزی های چشمگیر ارتش روسیه بر اراده مردم این مناطق چهار گانه نیز در برابر ناتو و رژیم کی یف و افزایش اتحاد و همدلی همه ملت روسیه نیز افزوده می شود.
مردم دونباسی این منطقه اکنون پس از حدود 9 سال با تمام وجود درک کرده اند که امنیت، آسایش و آرامش آنان برای رژیم کی یف هیچ گاه مورد توجه نبوده، چه در زمانی که بعد از کودتای سال 2014 و سرنگونی یانوکوویچ دولت های غربگرا با حمله به هویت، فرهنگ و اصالت تاریخی روسی آنان ، انواع جنایات را در حق مردمان روس تبار این مناطق صورت دادند و چه در زمانی که قیام های بزرگ مردمی در این بخش برای تعیین سرنوشت آزاد رخ داد اما در پاسخ با موشک، خمپاره، محاصره، قطع آب و برق و... مواجه شدند.
در آمریکا در حال مطالعه نقص در عملکرد بمب های هوشمند JDAM در اوکراین هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اسپوتنیک توضیح می دهد
کیت‌های بمب هوشمند "گلاید" که آمریکاه به اوکراین می دهد چیست و روسیه چگونه می‌تواند آنها را خفه کند؟
بی توجهی دولتمردان رژیم کی یف به توافق مینسک و استمرار ظلم و فشار بر مردم آزادی خواه دونباس که دقیقا طبق توافق مینسک که ضامن آن آلمان و فرانسه بد عهد بودند، طبق مدل اشتاین مایر برای تعیین سرنوشت و اداره سرزمینشان به صورت فدرال و احترام به سنت ها ، دین و هویت تاریخی شان، پاسخی جز گلوله و شکنجه و تحریم و آدم ربایی و کودک کشی را از سوی رژیم نئونازی کی یف در پیش نداشت.
حالا شرایط تغییر نموده، در سال 2023 پس از یک سال مقاومت سنگین، امروز روسیه برای مردم این مناطق تضمین امنیتی و پشتوانه توسعه ای و اقتصادی آورده است.
روزانه بخش های مختلف تخریب شده توسط ستاد ویژه بازسازی و توسعه مناطق جدید ، زیر نظر رئیس جمهور روسیه، در حال بازسازی و مقاوم سازی است. کودکان به مدارس می روند و جوانان در دانشگاهها مشغول تحصیل هستند، زیر ساختهایی که سالها به آن بی توجهی شده بود در حال ایجاد است خصوصا آنکه مردم این مناطق سالها با مشکل آب آشامیدنی بهداشتی مواجه بودند!
این نکته بسیار مهی است، به عبارتی بیش یک دهه رژیم کی یف حداقل های لازم برای زندگی مردم این مناطق را نه تنها تامین نکرده بود بلکه برای آن مانع سازی می نمود، خصوصا در مساله تامین شبکه تصفیه و انتقال آب آشامیدنی سالم، درمنطقه ای که سرشار از رود خانه های خروشان است! مردم روس تبار دچار بحران آب بودند!
Российский самолет Ил-96 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
رسانه: اسناد پنتاگون، دست داشتن کی یف در حمله به آواکس روسی در بلاروس را تایید می کند
همان بحرانی که مدتها رژیم کی یف برای مردم کریمه ایجاد کرده بود و آب آنها را از طریق خرسون یا می بست یا آلوده می نمود!
در تاریخ همواره جنایتکار ترین و کثیف ترین موجودات آب را بر روی زنان و کودکان بسته اند، در دوره معاصر هم دیده ایم داعشی ها در سوریه همواره برای فشار آوردن به مناطق تحت محاصره نخستین اقدام را در محاصره آبی و غذایی انجام می دادند دقیقا مانند اقدامی که نئونازی های اوکراین در برابر مردم این مناطق در شرایط فعلی انجام می دهند.
در این میان لازم است به نکته مهمی اشاره نمایم، یکی از دلایل حملات بی وقفه متعدد رژیم کی یف با پشتوانه ناتو و امریکا به پل کریمه، کینه نئونازی های رژیم کی یف، از ساخت موفق این پل توسط روسیه در سال 2018 و شکستن محاصره آبی و غذایی مردم کریمه توسط روسیه است.
به عبارتی در آن زمان و پس از الحاق کریمه در سال 2014 با آرای بالای 98 درصدی مردم روس تبار این مناطق، رژیم کی یف اقدام به محاصره آبی و غذایی میلیونها تَن از مردم این جزیره نمود و در صدد فشار و ایجاد یک تراژدی انسانی بود، لکن دولت روسیه با روشهای مختلف تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای مردم این مناطق کرد و نهایتا با ساخت پل کریمه راه ارسال آذوقه، دارو و سایر نیازهای مردم این مناطق رفع گردید و یک رخداد مهم تارخی صورت پذیرفت.
نیروی دریایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
در کریمه، به نقش نیرو دریایی در حفاظت از مرزهای جنوبی روسیه اشاره شد
به عبارتی ، هم بزرگترین پل آبی خاکی اروپا در جهان توسط روسیه با تکنولوژی روسی ساخته شد و هم امنیت غذایی مردم کریمه تامین گردید و هم طرح فشار و جنایت جّدی نئونازی ها خنثی شد.
همین کینه باعث شده امروز پل کریمه مورد کینه نئونازی های رژیم کی یف باشد، وضعیت مردم مناطق چهارگانه جدید نیز تا قبل از الحاق به روسیه مانند مردم کریمه در شرایط سخت آزار های هویتی و تبلیغات شدید آپارتایدی و حملات بی وقفه نظامی بود، لکن امروز با وجود آنکه هنوز رژیم کی یف به کشتار این مردم ادامه می دهد لکن پیروزی بزرگ نزدیک است و مردمان این سرزمین به صورت کامل به خاک روسیه ملحق شده اند وآینده پیش روی آنها کاملا روشن و متفاوت با دوران تسلط نئونازیسم است.
به همین دلیل است که جشن 154 سالگی دونتسک امسال با هویت عمیق روسی و در فضایی آزاد و متمایز از گذشته توسط ملت روس تبار آن برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала