رسانه: اسناد پنتاگون، دست داشتن کی یف در حمله به آواکس روسی در بلاروس را تایید می کند

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر Российский самолет Ил-96
Российский самолет Ил-96 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
اشتراک
نشریه اکونومیست با استناد به اسناد محرمانه منتشره پنتاگون در فضای مجازی، می نویسد، ماموران سرویس امنیتی اوکراین در حمله به هواپیمای جاسوسی روسی در فرودگاه بلاروس در نزدیکی مینسک در اواخر فوریه شرکت داشتند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه با استناد به اسناد فاش شده می نویسد:" در 26 فوریه، افسران سرویس امنیتی اوکراین به یک موضوع عجیب برخوردند. نیروهای آنها در بلاروس با نادیده گرفتن دستورات آنها، اوایل روز به یک هواپیمای جاسوسی روسیه حمله کردند".
همانطور که اشاره شد، سازمان اطلاعات آمریکا این وضعیت را زیر نظر داشت. بر اساس اسناد فاش شده، اطلاعات مربوط به این حمله با عنوان "فوق سری" طبقه بندی شده است.
شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC نیز با استناد به اسناد آمریکایی درز کرده، گزارش می دهد که عوامل سرویس امنیتی اوکراین در پشت حمله به یک هواپیمای روسی در فرودگاهی در نزدیکی مینسک در 26 فوریه هستند. علاوه بر این، این کانال تلویزیونی با اشاره به مطالب طبقه بندی شده نشان می دهد که کی یف نیز احتمالاً سازمان دهنده حمله به یک ایستگاه کمپرسور گاز در منطقه ای در نزدیک مسکو در 28 فوریه بوده است.
در اوایل ماه مارس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، دستگیری یک "مامور سرویس های ویژه اوکراین" و بیش از 20 نفر از همدستانش را که در خرابکاری علیه هواپیمای روسی آواکس A-50 در فرودگاه ماچولیشچی در نزدیکی مینسک شرکت داشتند را اعلام کرد. به گفته رئیس جمهور بلاروس، این خرابکار توسط نیروهای آموزش دیده سازمان امنیتی اوکراین صورت گرفته بود. وی خاطرنشان کرد که این حمله با کمک هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد و در جریان عملیات، از فناوری پیشرفته ای استفاده شده بود.
Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк перед началом российско-украинских переговоров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
کی یف: حمله به هواپیمای آواکس روسی در بلاروس، توسط "پارتیزان ها" انجام شد
پیشتر اپوزیسیون بلاروس گزارش داده بود که یک هواپیمای A-50 آواکس روسی در جریان حمله پهپادی به فرودگاهی در نزدیکی مینسک آسیب دیده است، اما بعداً تلویزیون بلاروس تصاویری از این هواپیما در فرودگاه و پرواز در حین انجام وظیفه را نشان داد.
هواپیمای آواکس A-50 به عنوان بخشی از هماهنگی گروه‌بندی منطقه‌ای نیروهای روسیه و بلاروس و شرکت در تمرینات پرواز مشترک دو کشور که از 16 ژانویه تا 1 فوریه در بلاروس برگزار شد، وارد این کشور شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала