رومانی خلبانان اوکراینی برای هدایت اف-16 را آموزش می دهد

اف-16 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
نخست وزیر رومانی چولاکو از مشارکت رومانی در آموزش خلبانان اف-16 نیروهای مسلح اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، مارسل چولاکو، نخست وزیر رومانی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گفت: رومانی در آموزش خلبانان برای پرواز با جت های جنگنده F-16 شرکت می کند و اسناد لازم در آینده نزدیک امضا خواهد شد که به آنها اجازه می دهد آموزش را در خاک رومانی آغاز کنند.
نخست وزیر رومانی گفت: انتظار دارم پروتکل‌ها برای خلبانان در چند روز آینده امضا شود و این آخرین مانع در این مسیر است. تا آنجا که ما می‌دانیم، تدارکات آماده شده است.
چولاکو همچنین افزود که افزایش هزینه ها در حوزه نظامی و زیرساخت ها در ارتباط با درگیری در اوکراین بر بودجه این کشور تأثیر منفی می گذارد.
به گفته این روزنامه، چولاکو این هفته با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار خواهد کرد تا درباره اقداماتی برای محدود کردن شکاف بودجه بحث کند.
نخست وزیر رومانی گفت: ما مجبور شدیم بودجه را سازماندهی کنیم تا به تامین منابع به اوکراین کمک کنیم. اینها هزینه های پیش بینی نشده بود و بنابراین ما به معافیت از کد مالیاتی نیاز خواهیم داشت.
پیش از این، فایننشال تایمز گزارش داده بود که ائتلافی متشکل از 11 کشور آموزش خلبانان اوکراینی را برای پرواز با F-16 در ماه اوت آغاز خواهند کرد.
به گفته رئیس وزارت دفاع اوکراین، ائتلاف شامل دانمارک، هلند، بلژیک، کانادا، لوکزامبورگ، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، سوئد و بریتانیا بود.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین، فاقد زیرساخت برای جنگنده اف-16
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو خطر درگیری مسلحانه مستقیم با فدراسیون روسیه را ایجاد می کنند که مملو از پیامدهای فاجعه بار است. به گفته وی، اینکه کی یف دارای جنگنده های اف-16 با قابلیت حمل سلاح هسته ای است، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله با تامین تسلیحات، و همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала