در اروپا درک می کنند که مسلح کردن کی یف درگیری را تشدید می کند

© AP Photo / Matt Rourke155-мм артиллерийские снаряды M795 на заводе армейских боеприпасов в Пенсильвании, США
155-мм артиллерийские снаряды M795 на заводе армейских боеприпасов в Пенсильвании, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
اشتراک
اختصاصی
یک تحلیلگر: اروپایی ها می دانند که مسلح کردن اوکراین تنها باعث بدتر شدن اوضاع می شود.
آب گیتلینک کارشناس سیاسی، تحلیلگر، مقاله نویس و موسس منبع خبری Alternatief از هلند به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که مردم در هلند و در کل اروپا این را درک می کنند که مسلح کردن اوکراین توسط کشورهای غربی تنها درگیری اوکراین را تشدید می کند، اما این اتحادیه اروپا و ناتو هستند که تصمیم گیری می کنند.

وی در مورد رویکرد اروپا نسبت به ارسال سلاح به کی یف اظهار کرد: "هیچکس باور ندارد که ارسال اسلحه به درگیری و یا اوکراین کمک بکند. اکثر مردم درک می کنند که ارسال سلاح به معنای تشدید جنگ می باشد. اما مردم همچنان می دانند که هم جنگ و هم ارسال اسلحه و تمامی تصمیمات در دست آنها نیستند، بلکه در دستان ناتو و اتحادیه اروپا می باشند".

وی ابراز یقین کرد که اگر اروپا در اروپا همه پرسی در مورد مسئله ضرورت ارسال اسلحه به اوکراین برگزار می شد، اکثر مردم به آن پاسخ منفی می دادند.
Министр иностранных дел Украины Дмитрий Кулеба - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
اوکراین: امکان مذاکره با روسیه بستگی به شرایط دارد
به گفته وی، تقریبا تمامی نیروهای چپ در پارلمان هلند می باشند که اکثریت را در دست دارند و از ارسال سلاح به اوکراین حمایت می کنند.

گیتلینک تاکید کرد: "اما اگر به این نگاه کنید که مردم عادی در این مورد چه فکر می کنند، طبق نظرسنجی ها، می بینید که نیمی از آنها، 50%، از این امر حمایت نمی کنند- چه در بین حامیان نگاه های چپی، چه در بین حامیان نگاه های راستی. و تقریبا هیچکس نمی خواهد که نظامیان هلندی و یا نظامیان دیگر کشورهای غربی به جبهه جنگ اعزام شوند – تنها 10% می توانند از این تصمیم حمایت کنند".

شایان ذکر است که روسیه مدت های پیش به کشورهای عضو ناتو یادداشتی رسمی در اعتراض به ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین را ارسال کرده و تاکید کرده است که این اقدام آنها نه تنها کمکی به حل درگیری در این کشور نمی کند، بلکه مدت زمان و خسارات آن را افزایش خواهد داد. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است که هر گونه محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، یک هدف قانونی برای ارتش روسیه خواهد بود. از سوی دیگر دمیتری پیسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز خاطرنشان کرد که که تزریق اسلحه به اوکراین توسط غرب به موفقیت مذاکرات بین روسیه و اوکراین کمکی نخواهد کرد و تنها اثر منفی به همراه خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала