https://spnfa.ir/20230526/اسکات-ریتر-ارسال-f-16-به-اوکراین-نتیجه-معکوس-خواهد-داشت-16196429.html
اسکات ریتر: ارسال F-16 به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داشت
اسکات ریتر: ارسال F-16 به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داشت
اسپوتنیک ایران
پس از ماهها مشورت، ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا به نوعی در مورد ارائه هواپیماهای جنگنده F-16 ساخت ایالات متحده به اوکراین به توافق رسیدند. 26.05.2023, اسپوتنیک ایران
2023-05-26T21:42+0430
2023-05-26T21:42+0430
2023-05-26T23:32+0430
گزارش و تحلیل
دیدگاه بین المللی
روسیه
اوکراین
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/187/92/1879236_0:156:3001:1844_1920x0_80_0_0_df4d275480212c192a8418dc7c67ab29.jpg
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر گفت: بر اساس برخی گزارش ها، آموزش خلبانان حداقل در یک کشور ناتو (لهستان) آغاز شده است، در حالی که برخی دیگر (دانمارک، پرتغال و هلند) اعلام کرده اند که برای انجام همین کار آماده هستند. با این حال، نه ایالات متحده و نه هیچ کشور ناتو متعهد به ارائه بدنه های F-16 واقعی نیستند، که به این معنی است که از منظر قابلیت رزمی، تا زمانی که چنین هواپیماهایی به اوکراین نرسند، کل این بحث در مورد هیچ چیز زیاد است. آموزش خدمه هواپیماهای اوکراینی ماه ها طول می کشد، به این معنی که اولین چیزی که می توان انتظار داشت یک F-16 که توسط یک خلبان اوکراینی در آسمان اوکراین ظاهر شود، در اوایل سال 2024 خواهد بود. حتی اگر F-16 در نهایت وارد نبرد در سمت اوکراین شود، این تصور که این هواپیما، که طراحی اولیه آن به دهه 1970 برمیگردد، نوعی مزیت تغییر دهنده بازی را در اختیار اوکراین قرار میدهد، پوچ است. اوکراین چیزی نزدیک به مدرن ترین و توانمندترین نوع F-16 دریافت نخواهد کرد، بلکه هواپیماهایی را دریافت خواهد کرد که از طول عمر عملیاتی خود برای نیروی هوایی کشور انجام دهنده فراتر رفته است - به طور خلاصه، هواپیماهای قدیمی با مشکلات تعمیر و نگهداری شدید و کارایی محدود، در دستان یک خلبان باتجربه، می توان انتظار داشت عملکرد رزمی کمی در تعداد محدودی از مشخصات درگیری، از جمله نبرد هوا به هوا و پشتیبانی هوایی نزدیک داشت. اما خلبانان اوکراینی که با این هواپیماها پرواز خواهند کرد، دورترین چیزی از خلبانان با تجربه F-16 خواهند بود که می توان تصور کرد. آنها حداقل تجربه را در آزمایش قابلیت های عملکردی F-16 خواهند داشت. علاوه بر این، اگر اوکراین با تجربه ترین خلبانان خود، آنهایی که با MIG-29 یا SU-27 پرواز کرده اند، آموزش متقابل انجام دهد، آنگاه مسئله عملکرد حادتر می شود - F-16 یک هواپیمای کاملاً متفاوت از منظر اویونیک است. و خلبانانی که حافظه عضلانی آنها با هواپیماهای دوران شوروی گره خورده است نسبت به خلبانان با تجربه کمتری که از صفر شروع به کار می کنند، یک نقطه ضعف مشخص خواهند داشت. ارتش روسیه از دهه 1970 خود را برای جنگ با اف-16 آماده می کرد، زمانی که این هواپیما پیشرفته در نظر گرفته می شد و با هواپیماهای شوروی و قابلیت های دفاع هوایی هماهنگ می شد. بیش از 40 سال از اولین پرواز F-16 در آسمان اروپا می گذرد و از آن زمان متخصصان شوروی - و بعداً روسیه - در نبردهای هوایی به طور منحصر به فردی بر چگونگی شکست دادن F-16 در نبرد متمرکز شده اند. در حالی که یک F-16 جدید، مجهز به بهترین تسلیحات و تجهیزات اویونیکی که آمریکا در اختیار دارد و توسط یک خلبان باتجربه پرواز میکند، ممکن است شگفتیهایی را برای روسها به همراه داشته باشد، F-16 قدیمیتر که توسط خلبانان اوکراینی با تجربه محدود در بدنه هواپیما پرواز میکند. نه به طور خلاصه، روسها به راحتی هر F-16 اوکراینی را که تلاش میکند روسیه را در نبرد هوا به هوا درگیر کند یا از نیروهای اوکراینی پشتیبانی هوایی نزدیک کند، ساقط میکنند. سپس بحث تعمیر و نگهداری وجود دارد - F-16 یک هواپیمای بی ثبات تحت بهترین شرایط است که برای حفظ قابلیت عملیاتی نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارد. اوکراین هواپیماهای قدیمی F-16 را دریافت خواهد کرد که از عمر عملیاتی مطلوب خود فراتر رفته اند. با توجه به زمان زیادی که برای آموزش پرسنل تعمیر و نگهداری هواپیما که با بدنه هواپیما، موتور و سیستم های اویونیک آشنا هستند، این هواپیماها به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند، مجموعه مهارتی که اوکراین در حال حاضر از آن برخوردار نیست و هرگز نخواهد داشت. نیروی هوایی اوکراین در حال حاضر با SU-27 پرواز می کند، یک هواپیما دارای قابلیت های مشابه یا برتر از F-16 است. نیروی هوایی و شبکه پدافند هوایی روسیه توانایی SU-27 اوکراینی را برای تأثیرگذاری معنادار بر میدان نبرد رد کرده است. تصمیم برای ارائه هواپیماهای F-16 به اوکراین یک تصمیم کاملا سیاسی است و برای ایجاد این تصور طراحی شده است که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن هر کاری که ممکن است انجام می دهند تا به اوکراین در درگیری های مداوم خود با روسیه فرصت جنگی بدهند. در واقع، ظاهر آن می تواند برای اوکراین مشکل ساز باشد، با توجه به هیاهوی اطراف هواپیما. اوکراین ممکن است با این باور نادرست که F-16 به خودی خود جریان نبرد را تغییر خواهد داد، برای انجام آن آماده نیست. اما نمی شود. F-16 به دور از یک سلاح جادویی، چیزی بیش از یک قرص سمی است که منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از خدمه هواپیما و سربازان اوکراینی می شود، زیرا اوکراین همچنان به جنگی علیه روسیه ادامه می دهد که نمی تواند برنده شود.
https://spnfa.ir/20230518/آمریکا-به-خلبانان-اوکراینی-اجازه-آموزش-با-جنگنده-های--اف-16-متعلق-به-کشورهای-اروپایی-را-نمی-دهد-16069447.html
https://spnfa.ir/20230523/چرا-اوکراین-جنگنده-f-16-می-خواهد-16142837.html
https://spnfa.ir/20190517/موشک-ضدرادار-روسی-آمریکایی-4764272.html
اوکراین
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/187/92/1879236_166:0:2833:2000_1920x0_80_0_0_26354bb7cbbe9b72447b3b1961fb25f1.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
دیدگاه بین المللی, روسیه, اوکراین
دیدگاه بین المللی, روسیه, اوکراین
اسکات ریتر: ارسال F-16 به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داشت
21:42 26.05.2023 (بروز رسانی شده: 23:32 26.05.2023) پس از ماهها مشورت، ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا به نوعی در مورد ارائه هواپیماهای جنگنده F-16 ساخت ایالات متحده به اوکراین به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر گفت: بر اساس برخی گزارش ها، آموزش خلبانان حداقل در یک کشور ناتو (لهستان) آغاز شده است، در حالی که برخی دیگر (دانمارک، پرتغال و هلند) اعلام کرده اند که برای انجام همین کار آماده هستند. با این حال، نه ایالات متحده و نه هیچ کشور ناتو متعهد به ارائه بدنه های F-16 واقعی نیستند، که به این معنی است که از منظر قابلیت رزمی، تا زمانی که چنین هواپیماهایی به اوکراین نرسند، کل این بحث در مورد هیچ چیز زیاد است.
آموزش خدمه هواپیماهای اوکراینی ماه ها طول می کشد، به این معنی که اولین چیزی که می توان انتظار داشت یک F-16 که توسط یک خلبان اوکراینی در آسمان اوکراین ظاهر شود، در اوایل سال 2024 خواهد بود. حتی اگر F-16 در نهایت وارد نبرد در سمت اوکراین شود، این تصور که این هواپیما، که طراحی اولیه آن به دهه 1970 برمیگردد، نوعی مزیت تغییر دهنده بازی را در اختیار اوکراین قرار میدهد، پوچ است.
اوکراین چیزی نزدیک به مدرن ترین و توانمندترین نوع F-16 دریافت نخواهد کرد، بلکه هواپیماهایی را دریافت خواهد کرد که از طول عمر عملیاتی خود برای نیروی هوایی کشور انجام دهنده فراتر رفته است - به طور خلاصه، هواپیماهای قدیمی با مشکلات تعمیر و نگهداری شدید و کارایی محدود، در دستان یک خلبان باتجربه، می توان انتظار داشت عملکرد رزمی کمی در تعداد محدودی از مشخصات درگیری، از جمله نبرد هوا به هوا و پشتیبانی هوایی نزدیک داشت. اما خلبانان اوکراینی که با این هواپیماها پرواز خواهند کرد، دورترین چیزی از خلبانان با تجربه F-16 خواهند بود که می توان تصور کرد. آنها حداقل تجربه را در آزمایش قابلیت های عملکردی F-16 خواهند داشت. علاوه بر این، اگر اوکراین با تجربه ترین خلبانان خود، آنهایی که با MIG-29 یا SU-27 پرواز کرده اند، آموزش متقابل انجام دهد، آنگاه مسئله عملکرد حادتر می شود - F-16 یک هواپیمای کاملاً متفاوت از منظر اویونیک است. و خلبانانی که حافظه عضلانی آنها با هواپیماهای دوران شوروی گره خورده است نسبت به خلبانان با تجربه کمتری که از صفر شروع به کار می کنند، یک نقطه ضعف مشخص خواهند داشت.
ارتش روسیه از دهه 1970 خود را برای جنگ با اف-16 آماده می کرد، زمانی که این هواپیما پیشرفته در نظر گرفته می شد و با هواپیماهای شوروی و قابلیت های دفاع هوایی هماهنگ می شد. بیش از 40 سال از اولین پرواز F-16 در آسمان اروپا می گذرد و از آن زمان متخصصان شوروی - و بعداً روسیه - در نبردهای هوایی به طور منحصر به فردی بر چگونگی شکست دادن F-16 در نبرد متمرکز شده اند. در حالی که یک F-16 جدید، مجهز به بهترین تسلیحات و تجهیزات اویونیکی که آمریکا در اختیار دارد و توسط یک خلبان باتجربه پرواز میکند، ممکن است شگفتیهایی را برای روسها به همراه داشته باشد، F-16 قدیمیتر که توسط خلبانان اوکراینی با تجربه محدود در بدنه هواپیما پرواز میکند. نه به طور خلاصه، روسها به راحتی هر F-16 اوکراینی را که تلاش میکند روسیه را در نبرد هوا به هوا درگیر کند یا از نیروهای اوکراینی پشتیبانی هوایی نزدیک کند، ساقط میکنند.
سپس بحث تعمیر و نگهداری وجود دارد - F-16 یک هواپیمای بی ثبات تحت بهترین شرایط است که برای حفظ قابلیت عملیاتی نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارد. اوکراین هواپیماهای قدیمی F-16 را دریافت خواهد کرد که از عمر عملیاتی مطلوب خود فراتر رفته اند. با توجه به زمان زیادی که برای آموزش پرسنل تعمیر و نگهداری هواپیما که با بدنه هواپیما، موتور و سیستم های اویونیک آشنا هستند، این هواپیماها به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند، مجموعه مهارتی که اوکراین در حال حاضر از آن برخوردار نیست و هرگز نخواهد داشت.
نیروی هوایی اوکراین در حال حاضر با SU-27 پرواز می کند، یک هواپیما دارای قابلیت های مشابه یا برتر از F-16 است. نیروی هوایی و شبکه پدافند هوایی روسیه توانایی SU-27 اوکراینی را برای تأثیرگذاری معنادار بر میدان نبرد رد کرده است. تصمیم برای ارائه هواپیماهای F-16 به اوکراین یک تصمیم کاملا سیاسی است و برای ایجاد این تصور طراحی شده است که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن هر کاری که ممکن است انجام می دهند تا به اوکراین در درگیری های مداوم خود با روسیه فرصت جنگی بدهند.
جنگنده F-16 هیچ سلاح جادویی نیست وزمانی که بر فراز اوکراین ظاهر شود، هیچ تاثیر معناداری بر میدان نبرد نخواهد داشت.
در واقع، ظاهر آن می تواند برای اوکراین مشکل ساز باشد، با توجه به هیاهوی اطراف هواپیما. اوکراین ممکن است با این باور نادرست که F-16 به خودی خود جریان نبرد را تغییر خواهد داد، برای انجام آن آماده نیست. اما نمی شود. F-16 به دور از یک سلاح جادویی، چیزی بیش از یک قرص سمی است که منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از خدمه هواپیما و سربازان اوکراینی می شود، زیرا اوکراین همچنان به جنگی علیه روسیه ادامه می دهد که نمی تواند برنده شود.