آمریکا به خلبانان اوکراینی اجازه آموزش با جنگنده های اف 16 متعلق به کشورهای اروپایی را نمی دهد

© AP Photo / U.S. Air Force/Senior Airman Colby L. Hardinجنگنده های اف 16
جنگنده های اف 16 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی اطلاع داد خلبانان اوکراینی به دلیل عدم تمایل واشنگتن برای تحویل هواپیماهای جنگنده اف-16 به کی یف، اجازه آموزش با هواپیماهای اف-16 متعلق به کشورهای اروپایی را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، در خبر منتشره در نیویورک تایمز خاطرنشان می شود تردید واشنگتن به حدی عمیق است که خلبانان کییف در حال حاضر حتی اجازه آموزش با اف 16 های متعلق به کشورهای اروپایی را ندارند.
به گفته این مقام، بدون تایید آمریکا، احتمالاً آموزش خلبانان به فراگیری زبان فنی و درس های تاکتیکی محدود می شود که نیازی به خلبانی مستقیم جنگنده ندارد.
به گفته یک مقام آمریکایی، دولت جو بایدن تمایلی به ارسال اف-16 های خود به اوکراین ندارد، تا حدی به این دلیل که این طرح تخصیص بودجه نظامی زیادی طلب می کند. علاوه بر این، این جنگنده ها شامل تعدادی سیستم طبقه بندی شده است، حتی متحدان نیز حتی برای صحبت درباره این فناوری ها با شرکای ثالث باید مجوز داشته باشند.
جنگنده های «میگ -29»روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
لهستان تقریبا تمام میگ های 29 خود را به اوکراین منتقل کرد
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز ، دولت بایدن پیش از این با عرضه تعدادی تسلیحات به اوکراین مخالفت کرده است زیرا بیم آن می رود که این امر به تشدید تنش منجر شود.
پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود که ایالات متحده هنوز آماده ارائه جزئیات جدیدی از تحویل احتمالی جنگنده های F-16 به اوکراین نیست.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند و این دخالت "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала