Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

بازسازی عصر ذغال سنگ در آلمان همراه با اتهام پراکنی علیه روسیه

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر 30-метровый борт Берёзовского угольного разреза в Красноярском крае
30-метровый борт Берёзовского угольного разреза в Красноярском крае - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
برلین در حال توسعه خرید ذغال سنگ در شرایط بحران انرژی می باشد و مسکو و شخص پوتین را متهم می کند که به ادعای آنها صادرات از به آلمان را قطع کرده است.
روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان که به دیدگاه های ضد روسی خود معروف می باشد، به دفعات مسکو را به ایجاد بحران انرژی محکوم کرده است. وی در پخش شبکه تلویزیونی NDR و در حالی که در بندری در مقابل کوهی از ذغال سنگ ایستاده بود این ادعا را تکرار کرد و گفت که مشخصا به خاطر روسیه و رئیس جمهور پوتین، آلمانی ها هم اینک مجبور به وارد کردن ذغال سنگ در چنین حجم هایی و افتتاح ترمینال هایی برای پذیرش تانکرهای حامل نفت مایع می باشند.
وی اذعان کرد: "ما نیمی از گاز طبیعی مصرفی خود را از دست دادیم، زیرا پوتین آن را به روی ما بست. از این میزان(50% گاز طبیعی مصرفی)، 55 میلیارد متر مکعب از طریق این سه ترمینال وارد کشور می شوند. این یک سرمایه گذاری بزرگ در امنیت انرژی آلمان می باشد. البته زمانی که پروژه های صنعتی اجرا می شوند، همیشه مردمی وجود هستند که از اینکه این پروژه ها در همسایگی آنها صورت می گیرند، خوششان نمی آید. ین امر نمی بایست مانعی برای تصمیمات سیاسی ایجاد نماید".
Канцлер Германии Олаф Шольц в Большом зале Народного собрания в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2023
شولتز معتقد است که آلمان عواقب بحران انرژی را پشت سر خواهد گذاشت
شایان ذکر است که روسیه هیچ چیز را به روی هیچکس نبسته است – متحدان خود ایالات متحده و خود آلمان آن را بستند. یکی از مسیر ها را اوکراین بست، دومی لهستان با تحریم آن بست، نورد استریم 1 توسط خود آنها منفجر شد (تنها یک باز به گازپروم اجازه انجام تحقیقات در مورد این انفجار داده شد) و در نهایت ورد استریم 2 هم که هیچوقت بخاطر خود آنها راه اندازی نشد.
در عین حال روسیه تمامی تعهدات خود در قالب قراردادهایش را از طریق خطوط لوله از مسیر اوکراین و جریان ترکیه ، اجرا می کند. از اینرو شایسته نیست که فریب بدهیم: آنها خودشان مسبب تمامی مشکلاتشان می باشند.
حال ایالات متحده آمریکا اروپایی ها را به امضای قرارداد های بلند مدت برای واردات گاز مایع ترغیب می کند. ما همیشه همین را پیشنهاد می کردیم، فقط با قیمت چند برابر پایین تر، اما اروپایی ها همیشه به بازار نقد فروشی "تمایل داشتند"، جایی که آنها چند برابر گران تر خرید می کردند.
حماقت و سفاهت به جایی رسید که UNIPER شریک آلمانی گازپروم اینک از گازپروم شکایت 12 میلیارد یورویی بابت عدم صادرات گاز طرح کرده است.
Лютцерат - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
تظاهرات گسترده در لوتزرات آلمان در اعتراض به استخراج ذغال سنگ + ویدئو
ایگور یوشکوف تحلیلگر ارشد بنیاد امنیت ملی انرژی و کارشناس دانشگاه مالی اظهار کرد: "روسیه البته که گاز را بروی هیچکس نبست. کاهش حجم صادرات گاز ه اروپا به این دلیل است که در هر یک از لوله ها مشکلات مربوط به خودش وجود داشته است. بعنوان مثال گاز به آلمان از لوله "یامال – اروپا" وارد می شد. لهستان در بهار 2022 "گازپروم" در اپراتور لهستانی آن قسمت از خط لوله را ملی کرده بود. گازپروم در زمان خود تمامی این خط لوله را ساخته بود، اما لهستانی ها بخش خود را ملی کردند. در پاسخ روسیه حریم هایی را علیه شرکت اپراتور اعمال کرد، به همین دلیل هم نمی توان با آن کار کرد، در نتیجه ترانزیت از این خط لوله ممکن نیست".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала