گزارش و تحلیل

نیوزویک: کمک های آمریکا به اوکراین سه "پرچم قرمز" را بالا برده است

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaکی یف: شرکت های دفاعی ایالات متحده در حال آزمایش سلاح در اوکراین هستند
کی یف: شرکت های دفاعی ایالات متحده در حال آزمایش سلاح در اوکراین هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
اشتراک
کمک‌های بی‌سابقه بایدن به اوکراین در هر قدم مایه نگرانی است.
اسپوتنیک با استناد به هفته نامه نیوزویک چاپ ایالات متحده می نویسد: هفته جدید، بسته کمکی جدید برای اوکراین ارسال شد. این دفعه مبلغ تا 275 میلیون دلار رفته است. این بیست و چهارمین بسته از اوت 2021 است و مبلغ کل تخصیص یافته به کی یف از زمان روی کار آمدن بایدن به بیش از 18 میلیارد دلار رسیده است. در سال 2022، این تقریباً 60 میلیون دلار در روز یا تقریباً 2.5 میلیون دلار در ساعت است. برای مقایسه: پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در اوت 2021، ایالات متحده به میزان تنها 1.1 میلیارد دلار به آن کشور کمک کرد.
و همانطور که دولت بایدن کمک های اضافی به اوکراین را در هفته ها، ماه ها و حتی سال های آینده اعلام می کند، این مبالغ افزایش خواهد یافت. این جریان کنترل نشده از سه جنبه نگران کننده است - سه "پرچم قرمز".
اولاً، پولی که ایالات متحده به اوکراین تخصیص می دهد بسیار بیشتر از مبالغی است که همه کشورهای اروپایی متعهد به تخصیص آن شده اند. کریستوف تربش (Christoph Trebesch)، رئیس ردیابی کمک ها به اوکراین در موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، گفت: " ایالات متحده در حال حاضر تقریباً دو برابر بیشتر از مجموع همه کشورها و مؤسسات اتحادیه اروپا پول می دهد." آمریکا، در واقع، منابع مالی قابل توجه تری دارد. با این حال، واشنگتن به طور مداوم حمایت خود از اوکراین را افزایش می دهد، در حالی که سایر کشورها در حال بررسی تعهدات مالی خود هستند.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پنتاگون محتوای بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد
دومین "پرچم قرمز" استفاده فعال از اختیارات ریاست جمهوری برای "پاسخ دادن به شرایط فوق العاده پیش بینی نشده" است. در دولت بایدن، استفاده از مکانیزمی که به رئیس جمهور اجازه می دهد تا به سرعت وجوه را منتقل کند و بدون تایید کنگره کمک نماید، به شدت رشد کرده است. از اوت 2021 تا 28 اکتبر 2022، رئیس جمهور جو بایدن 24 بار از این اختیار استفاده کرد و با این کار بیش از 10.9 میلیارد دلار به اوکراین تخصیص داد. علاوه بر این، برای سال مالی 2022، کنگره محدودیت استفاده از اختیار انتقال پول توسط رئیس جمهور را از 100 میلیون دلار به 11 میلیارد دلار افزایش داد.
و سومین "پرچم قرمز"- شهرت اوکراین به عنوان یک شبه دموکراسی فاسد است. مقصد پول های مالیات دهندگانی که به خارج از کشور ارسال می شود، دولتی غرق در فساد است. سازمان غیر دولتی "خانه آزادی" که توسط دولت ایالات متحده تامین مالی می شود، به این نتیجه رسید که حتی پس از 30 سال استقلال، اوکراین "از اینکه یک دموکراسی باثبات، مستقر و بالغ باشد فاصله زیادی دارد." بر اساس شاخص درک فساد توسط سازمان شفافیت بین‌الملل، اوکراین در بین 180 کشور در رتبه 122 قرار دارد. و دولت بایدن همچنان به دور ریختن پول های بودجه آمریکایی، فرستادن آنها به کشوری با فساد کنترل نشده ادامه می دهد، اگرچه خود رئیس جمهور بایدن ایده در نظر گرفتن اوکراین را به عنوان نامزد عضویت در ناتو دقیقاً به دلیل فساد رد می کند. یوناس اوهمان (Jonas Ohman)، رئیس آبی-زرد، یک سازمان عمومی لیتوانیایی که به ارتش اوکراین کمک می کند، معتقد است که تنها حدود یک سوم تحویل های نظامی به اوکراین در واقع به مقصد رسیده است.
آیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
احتمال استفاده زلنسکی و طرفداران غربی او از راهبرد زمین سوخته علیه نیروهای روسیه
در سال 2015، اوکراین شاهد رونق فروش تسلیحات از منطقه جنگ زده شرق در بازار سیاه بود. به گفته موسس و رئیس انجمن اوکراینی صاحبان اسلحه، گریگوری اوچایکین، فساد در دستگاه دولتی تا حدودی مقصر افزایش گردش سلاح های غیرقانونی است که به جنایت افسار گسیخته کمک می کند. قابل توجه است که آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اطمینان می دهد: "سلاح های غربی در دستان مطمئن قرار دارد."
مقامات غربی خطرات مربوط به توزیع غیرقانونی تسلیحات را قبول دارند و از کی یف دعوت می کنند که شفاف تر و مسئولانه تر عمل کند. مکانیسم‌های نظارتی تازه تأسیس و وعده‌های شفافیت دلگرم‌ کننده ای داده شده است. با این حال، اصلاحات ضد فساد به سرعت اتفاق نخواهد افتاد، به ویژه در زمان جنگ.
واضح است که اوکراین در رویارویی با روسیه به کمک خارجی نیاز دارد. سوال این نیست که آیا ما باید از کی یف حمایت کنیم یا نه. سوال این است که کمک‌ها با چه سرعتی سرگیجه‌آور ارائه می‌شود و از کنترل دور می‌شود. این پول‌ها توسط افراد فاسد تصاحب می ‌شود، و علت نگرانی و هشدار در هر لحظه می شود. علیرغم نیاز به کمک، نمی توان پاسخگویی مالیاتی و شفافیت اداری به مالیات دهندگان آمریکایی را نادیده گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала