- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

احتمال استفاده زلنسکی و طرفداران غربی او از راهبرد زمین سوخته علیه نیروهای روسیه

© Fotolia / Romolo Tavaniآیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟
آیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
اشتراک
زلنسکی و طرفداران غربی او به این نتیجه رسیده باشند تا از راهبرد زمین سوخته علیه نیروهای روسیه استفاده کنند
به گزارش اسپوتنیک - چندی قبل روسیه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که اوکراین به دنبال استفاده از بمب کثیف با هدف متهم کردن روسیه است و توسعه بمب کثیف از سوی نظام کی‌یف به مراحل پایانی خود رسیده است.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل نیز از آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان خواست هر اقدامی را که ممکن است برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین برای استفاده از "بمب کثیف" انجام دهد چون این اقدام کی‌یف را یک اقدام تروریسم هسته‌ای توسط روسیه در نظر خواهند گرفت و از همه مهمتر آنکه وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی دریافت کرده است که این اقدام تحریک‌آمیز ممکن است با حمایت برخی کشورهای غربی انجام شود.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نبنزیا عواقب استفاده از "بمب کثیف" توسط اوکراین را تشریح کرد
بمب کثیف می‌تواند مواد رادیولوژیک را در ترکیب با مواد منفجره در یک منطقه گسترده پخش و زمین را آلوده کند و همچنین خطر تشعشع طولانی مدت رادیواکتیو تا سال‌ها پس از حادثه را به همراه خواهد داشت.
با توجه به وضعیت جبهه های جنگ و اختلافی که بین هم پیمانان کی یف روی داده است، ممکن است زلنسکی و طرفداران غربی او به این نتیجه رسیده باشند تا از راهبرد زمین سوخته علیه نیروهای روسیه استفاده کنند.
اگر به نظرسنجی های موسسات آماری امریکا نظیر Morning Consult نگاه کنیم شاهد شکاف در جامعه آمریکا برای حمایت از اوکراین هستیم، همچنین اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز در کنفرانس بین‌المللی در برلین که به جمع آوری کمک‌های مالی برای بازسازی اوکراین اختصاص دارد، اعلام کرد که اوکراین فقط برای پوشش هزینه های بودجه‌ای، از جمله پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگی، ماهانه از 3 تا 5 میلیارد یورو نیاز دارد و اتحادیه اروپا آماده ارائه 1.5 میلیارد یورو به کی‌یف است و انتظار دارد که ایالات متحده، سایر کشورهای غربی و موسسات مالی بین‌المللی نیز در این زمینه کمک کنند، این موضوع در حالیست که در اروپا بحران انرژی و فشار اقتصادی رو به افزایش است و مردم تحمل هزینه های جنگ را ندارند.
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
گزارش و تحلیل
تکرار سناریوهای کثیف آمریکا در اوکراین
این موارد فرضیه قبول شکست اوکراین در جنگ توسط غربی ها را پررنگ می کند اما آنها نمی خواهند که در صورت شکست، روسیه پیروز باشد و راهبرد زمین سوخته را دنبال می کنند، پیش تر نیز در جنگ شاهد کشتار مردم عادی توسط نظامیان آزوف و ارتش اوکرین بوده ایم که فیلم اعترافات آن در فضای مجازی موجود است.
در جنگ هشت ساله ای که توسط غرب و صدام به ایران تحمیل شد نیز ما شاهد جنایت مشابهی توسط غرب بوده ایم، زمانی که صدام با حمایت تسلیحاتی بی شمار در جبهه ها ضعیف شد، با کمک آلمان و دیگر کشورهای غربی به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران روی آورد که مردم مظلوم ایران هنوز از آن جنایت هولناک رنج می برند.
اوکراین بعد از ناکامی در حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و مغلوب شدن در مقابل سیاست هوشمندانه روسیه در کنترل این نیروگاه بعید نیست برای ادامه راهبرد زمین سوخته به استفاده از بمب های کثیف روی بیاورد.
تهیه شده توسط محمد حسن سنگ تراش، تحلیلگر مسایل امنیتی و دفاعی در روابط بین الملل
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала