- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پنتاگون محتوای بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2022
اشتراک
به گفته پنتاگون، ایالات متحده آمریکا در چارچوب بسته کمکی جدید 725 میلیون دلاری، مهمات و گلوله های توپخانه HIMARS را به اوکراین خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: "بسته کمک های دفاعی جدید شامل: مهمات بیشتر برای سامانه HIMARS، 23000 گلوله توپ 155 میلی متری، 500 گلوله توپ 155 میلی متری با دقت بالا، 5155 واحد سیستم های مین گذاری ضد تانک از راه دور است".
به گفته پنتاگون، علاوه بر این، بسته جدید شامل پنج هزار موشک ضد تانک، موشک ضد رادار پرسرعت، بیش از 200 خودرو و دو میلیون گلوله خواهد بود.
در این گزارش آمده است که ایالات متحده از ژانویه 2021 تاکنون 18.2 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است و میزان کمک های ارائه شده از سال 2014 به 20.3 میلیارد دلار رسیده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала