گزارش و تحلیل

آیا ممکن است شورای امنیت بتواند کاری برای توقف کشتار فلسطینی ها انجام دهد

CC BY 2.0 / Dano / UN Security Council chamber شورای امنیت سازمان ملل
 شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2024
اشتراک
یکبار دیگر قرار است شورای امنیت به ریاست وزیر امور خارجه روسیه جناب آقای سرگی لاوروف ، به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت، نشستی در خصوص فلسطین و چند جانبه گرایی برگزار کند.
علیرغم ناتوانی های مکرر مجامع بین المللی مخصوصا شورای امنیت در برقراری صلح در به دلیل اصرار حکومت خونخوار آمریکا بر حمایت از کشتار بی گناهان فلسطینی و زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی توسط اسرائیل، اما یکبار دیگر قرار است شورای امنیت به ریاست وزیر امور خارجه روسیه جناب آقای سرگی لاوروف ، به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت، نشستی در خصوص فلسطین و چند جانبه گرایی برگزار کند.
آقای دکتر علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، هم امروز برای شرکت در این نشست عازم مقر سازمان ملل در نیویورک شد.
بسیاری امید دارند این نشست بتواند به نتایج قابل قبولی دست یابد.
امروزه اکثریت قاطع کشورهای جهان به این نتیجه رسیده اند که اگر حتی بخواهند از موجودیت اسرائیل و امنیت یهودیان حمایت کنند می بایست راه حلی برای مساله فلسطین پیدا کنند که فلسطینی ها هم آن را قبول داشته باشند و به آن رضایت بدهند.
تصور اینکه بدون رضایت فلسطینی ها یهودیان می توانند با آرامش در سرزمین های اشغالی فلسطین زندگی کنند تصور عبث ای بیش نیست.
همین قتل عام هایی که اخیرا اسرائیلی ها با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی راه انداختند به خودی خود زمینه کشت و کشتار و انتقام جویی تا پنجاه سال آینده را فراهم کرده وحالا حالا ها کشت و کشتار از دو طرف ادامه خواهد داشت.
اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
فلسطین به دلیل وتوی پذیرش خود در سازمان ملل، در روابطش با آمریکا بازنگری خواهد کرد
تصور اینکه با این سیاست کشت و کشتار یهودیان خواهند توانست زندگی راحتی را داشته باشند تصور ابلهانه ای بیش نیست.
هر چه قدر کشتار از یک طرف بیشتر شود زمینه انتقام جویی از طرف دیگر هم افزایش می یابد.
حتی ماجرای 7 اکتبر که اسرائیلی ها آن را بهانه عملیات خود در غزه می کنند نتیجه سالها فشار متراکم بر سر فلسطینی ها بود که به یکباره زخم سر پاز کرد.
همه تحلیلگران و محافل سیاسی متفق القول باور دارند که ادامه این کشتار فقط به نفع حضور نتانیاهو و تیم تندرو او در دولت می باشد و اصرار بر ادامه کشت و کشتارها فقط به همین دلیل می باشد.
پس از بیش از 9 ماه اسرائیل حتی به یک هدف از اهداف خود نرسیده و حتی اگر 9 سال دیگر هم جنگ را ادامه دهد به آن اهداف نخواهد رسید و در نهایت شاید استخوان های اسرای اسرائیلی به دستش برسد.
برای تندروهای اسرائیل هم مهم نیست که نتیجه این کشتارها چه می شود و یا اینکه اگر جنگ دیگری در این منطقه راه انداختند جان چند یهودی در این جنگ گرفته خواهد شد.
دولت آمریکا هم که تکلیف اش روشن است، رئیس جمهوری ای خرفت بر آن حکومت می کند که دست چپ و راست خود را به معنای واقعی تشخیص نمی دهد.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2024
روسیه: عضویت فلسطین در سازمان ملل میتواند به مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل کمک کند
امروزه این مسولیت جامعه جهانی است که فکری به حال حل مساله فلسطین کند و راهکاری را برای حل این مشکل پیدا کند.
ابتدا باید اسرائیل را وادار کنند عملیات خود در غزه را متوقف کند و نیروهایش را از غزه بیرون بکشد.
سپس باید اسرائیل را وادار کنند تا به یکی از دو راهکار موجود برای حل بحران تن دهد.
یا بپذیرد یک دولت با دو ملت با حقوق کاملا مساوی ایجاد شود یا بپذیرد دو کشور تشکیل شود.
اینجا هم منظور کشور فلسطینی که حالت مستعمره داشته باشد نیست بلکه کشوری کاملا مستقل است.
فقط در این صورت می توان امیدوار بود یهودی ها بار دیگر بتوانند در میان مردمان منطقه با صلح و آرامش زندگی کنند.
فراموش نکنید تا قبل از توطئه انگلیس وهمکاری برخی کشورهای اروپایی مخصوصا آلمانی ها با صهیونیست ها برای فراری دادن یهودی ها از اروپا با راه اندازی هلوکاست، یهودی ها برای قرن ها بدون هیچ مشکلی در کنار مسلمانان در منطقه خاورمیانه زندگی می کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала