روسیه: عضویت فلسطین در سازمان ملل میتواند به مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل کمک کند

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2024
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت مسکو معتقد است که عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز مذاکرات برابر بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها کمک خواهد کرد.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ضمن یاداوری اینکه ایالات متحده آمریکا پیش از این قطعنامه مربوط به عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد وتو و تهدید کرده بود که در صورت تجدیدنظر در این موضوع این کار را مجدداً انجام خواهد داد، به اسپوتنیک گفت: "از نظر آمریکا، مسائل مربوط به به رسمیت شناختن فلسطین و پذیرش فلسطین در سازمان ملل متحد باید از طریق مذاکره مستقیم با اسرائیل حل شود. در عین حال، خود ایالات متحده با تحمیل رویکردهای یک جانبه به جای چارچوب حقوقی بین المللی"ایجاد دو کشور" که مورد تایید جامعه بین المللی است، مانع این کارها و روند شد."
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد افزود که درک جهانیان از موضع واشنگتن مدام دارد کم و کمتر می شود، به ویژه با توجه به حوادث خونین در غزه.
نبنزیا در ادامه گفت: "ما معتقدیم که عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز فرآیند مذاکره بر مبنای برابری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مورد مجموعه‌ای از مسائل مربوط به وضعیت نهایی که نتیجه آن می تواند ایجاد کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی بیت المقدس شرقی، و همزیستی در صلح و امنیت با اسرائیل باشد، کمک خواهد کرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала