فلسطین به دلیل وتوی پذیرش خود در سازمان ملل، در روابطش با آمریکا بازنگری خواهد کرد

© AFP 2023اوضاع در نوار غزه
اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
اشتراک
محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری وفا اعلام کرد مقامات فلسطین به دلیل وتوی پذیرش خود در سازمان ملل، در روابطش با آمریکا بازنگری خواهند نمود.
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه، ایالات متحده قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که به مجمع عمومی توصیه می کرد فلسطین را در سازمان ملل بپذیرد، وتو کرد. بریتانیا و سوئیس از رای ممتنع دادند. اعضای باقیمانده شورای امنیت سازمان ملل رای مثبت دادند.
محمودعباس در گفتگو با وفا، وتوی آمریکا را "وضعیت ناامیدکننده، تأسف‌آور، شرم‌آور، غیرمسئولانه و غیرقابل توجیه" خواند.
رهبر فلسطین گفت: "رهبری فلسطین روابط دوجانبه خود با آمریکا را بازنگری خواهد کرد تا تضمین شود که منافع مردم، آرمان و حقوق ما حفظ می شود".
آرائه طرح شش ماده‌ای ایران به شورای امنیت برای مسأله فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
ارائه طرح شش ماده‌ای ایران به شورای امنیت برای مسأله فلسطین
به گفته وی، استفاده آمریکا از حق وتوی خود در مورد پذیرش فلسطین در سازمان ملل متحد، بیانگر "تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین، تاریخ، سرزمین و اماکن مقدس آنها و همچنین به چالش کشیدن اراده جامعه بین المللی است."
محمود عباس اضافه کرد: "در حالی که جهان با حمایت از قوانین بین‌المللی و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها موافقت می‌کند، آمریکا به حمایت از رژیم اشغالگر ادامه می‌دهد و به امتناع از متعهد کردن اسرائیل به پایان دادن به جنگ نسل‌کشی ادامه می‌دهد و اسلحه و پول را در اختیارش قرار می‌دهد که با آن فرزندان ما را می‌کشد و خانه های ما را تخریب می‌کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала