گزارش و تحلیل

رسانه: روسیه پیشنهاد مشخص و واقعی صلح را به اوکراین ارائه کرد 

© Sputnik / Константин Чалабов /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: روسیه پیشنهاد مشخص و واقعی صلح را به اوکراین ارائه کرد 
رسانه: روسیه پیشنهاد مشخص و واقعی صلح را به اوکراین ارائه کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2024
اشتراک
خوانندگان فایننشل تایمز درخواست های رئیس جمهور روسیه را منصفانه و منطقی دانستند. 
اسپوتنیک تفسیری از روزنامه انگلیسی فایننشل تایمز را برای شما آورده است که به سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه اختصاص دارد.
این نشریه می نویسد که ولادیمیر پوتین گفت که روسیه فورا آتش بس خواهد داد و مذاکرات را برای پایان دادن به عملیات ویژه در اوکراین در ازای کنترل چهار منطقه خط مقدم و تعهد اوکراین به عدم پیوستن به ناتو، آغاز خواهد کرد. علاوه بر این، پوتین خواستار لغو تحریم های غرب شد.
رئیس جمهور روسیه گفت که نتایج اساسی و اصولی مذاکرات احتمالی "باید در قالب توافقات بین المللی اساسی ثبت شود". و اینکه "این همچنین مستلزم لغو تمامی تحریم های غرب علیه روسیه است".
Флаг России и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
گزارش و تحلیل
پیشنهاد طلایی برای اوکراین
در ماه‌های گذشته، عملیات نظامی در تمام مناطق خط مقدم وخیم بوده است. علاوه بر این، پس از یک ضد حمله ناموفق نیروهای مسلح اوکراین و تاخیر شش ماهه در کمک نظامی آمریکا، نیروهای روسی ابتکار عمل را در میدان نبرد به دست گرفتند. با این حال، کی یف بلافاصله پیشنهاد پوتین را رد کرد و گفت که این پیشنهاد در حکم تسلیم است.
رئیس‌جمهور روسیه همچنین از کی‌یف خواست تا سلاح‌های هسته‌ای تولید نکند و تأیید کرد که روسیه بر "غیر‌نظامی‌سازی" و "غیرنازی‌سازی" (دو هدفی که مسکو در آغاز عملیات ویژه بیان کرد) اصرار دارد. در این رابطه، او از اوکراین خواست تا از عضویت در ناتو صرف نظر کند. و اما این هدف در حال حاضر در قانون اساسی اوکراین ذکر شده و (اگرچه بدون ضرب الاجل مشخص) توسط اتحاد آتلانتیک شمالی تأیید شده است.
از زمانی که رئیس جمهور روسیه در فوریه 2022 فرمان ورود نیروها به اوکراین را صادر کرد، روسیه شرایط مشخصتری را مطرح نکرده است. پوتین گفت: "امروز ما در حال ارائه یک پیشنهاد مشخص و واقعی صلح را هستیم. اگر در کی یف و در پایتخت‌های غربی مانند گذشته از آن امتناع کنند، در نهایت، این کار آنهاست، مسئولیت سیاسی و اخلاقی ازادامه خونریزی به دوش آنها است". وی تأکید کرد که بدیهی است که در این صورت وضعیت به تغییر ادامه خواهد داد "نه به نفع رژیم کی یف - و شرایط برای شروع مذاکرات متفاوت خواهد بود".
Vladimir Putin - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
رسانه‌ها پیشنهادهای پوتین برای مذاکره با اوکراین را بسیار مشخص خواندند
نظرات خوانندگان فایننشل تایمز:
Josho
بالاخره یک فرصت دیگر برای صلح. به عنوان حامیان مالی اوکراین، ما باید آن را پای میز مذاکره بیاوریم. موضع روسیه در این مرحله، حداکثری اما کاملا منطقی است. موضع اوکراین باید به همان اندازه حداکثری باشد - خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از مرزهای موجود تا سال 2014 باشد. شانس واقعی موفقیت در وسط وجود دارد. مذاکرات احتمالا دشوار خواهد بود، اما این امر بهتر از ادامه خونریزی است.
VSamms
من معتقدم که حداکثرطلبی واقعی از طرف روسیه این می بود اگر خواستار تسلیم بی قید و شرط اوکراین شد - و تنها پس از آن درباره هر چیزی بحث کرد.
Grump1111
زلنسکی علاقه ای به صلح ندارد. تا زمانی که آمریکا و اروپا پول بدهند، پولشویی خواهد کرد.
User 2021
زلنسکی می بایست بلافاصله موافقت می کرد... حالا هر معامله بعدی بدتر از معامله قبلی خواهد بود. افسوس، زندگی یک بازی ویدیویی نیست که بتوانید در هر زمان دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید و همه چیز را از نو شروع کنید.
Random Commenter 7.1
جای تعجب نیست که پوتین پس از مذاکرات استانبول موضع خود را سخت تر کرد. شرایط استانبول برای اوکراین بسیار مطلوب بود و حتی بخشی از اراضی این کشور را بر می گرداند. گفته می شود که اوکراینی ها در ابتدا بسیار پذیرای پیشنهادهای روسیه بودند، اما دولت های غربی زلنسکی را متقاعد کردند که مذاکرات را رها کند و به جای آن به عملیات نظامی ادامه دهد. اکنون اوکراین خیلی بیشتر از دست خواهد داد.
Gazelle
یک اشاره واضح به رئیس جمهور آینده ایالات متحده.
Cosi
از طرفی، اودسا را مطالبه نکرد. در حال حاضر این هم بد نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала