رسانه‌ها پیشنهادهای پوتین برای مذاکره با اوکراین را بسیار مشخص خواندند

© Sputnik / Mikhaïl TerechchenkoVladimir Putin
Vladimir Putin - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
اشتراک
رسانه‌های خارجی پیشنهادهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای مذاکره با اوکراین را "مشخص ترین " پیشنهادات در بین پیشنهاداتی خواندند که مسکو تا به حال برای پایان دادن به مناقشه مطرح کرده اما اشاره کردند که بعید است کی یف با آنها موافقت کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه اظهار داشت اوکراین باید نیروهای خود را از کل قلمرو مناطق جدید روسیه خارج کند تا مذاکرات آغاز شود.
وی همچنین افزود که یکی دیگر از شروط مذاکرات باید بیانیه کی یف مبنی بر انصراف از قصد خود برای پیوستن به ناتو باشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
پوتین شرایط مذاکره با اوکراین را اعلام کرد
مطالبات و وعده ها
روزنامه هندی هندوستان تایمز نوشت که پوتین وعده آتش بس فوری در اوکراین را داد، اما در عین حال شروطی را مطرح کرد. این نشریه خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهور روسیه در پس‌زمینه اجلاس G7 که در ایتالیا و در آستانه کنفرانس آتی درباره اوکراین در سوئیس برگزار می‌شود، بیانیه‌ای صادر کرد.
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز می نویسد: خواسته های رئیس جمهور روسیه که در سخنرانی روز جمعه مطرح شد، مشخص ترین شرایطی بود که پوتین برای پایان احتمالی جنگ مطرح کرده است.
در همان زمان، به گفته این نشریه، پوتین به صراحت گفت که روسیه "در هر گونه مذاکرات صلح موضع حداکثری خود را مطرح خواهد کرد."
اظهارات رهبر روسیه توسط رسانه های مشهوری مانند کانال تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز، بلومبرگ و روزنامه های انگلیسی تلگراف و ایندیپندنت نیز مورد توجه قرار گرفت. روزنامه های نروژی Dagsavisen و Nettavisen و شرکت تلویزیونی و رادیویی NRK نیز در مورد پیشنهادات پوتین می نویسند. آنها به شرایط پوتین در مورد وضعیت غیر بلوکی اوکراین و خواسته های مربوط به چهار منطقه توجه می کنند.
هشدار به غرب
نشریه آمریکایی نیوزویک معتقد است که پوتین در نشستی در وزارت امور خارجه روسیه بیانات "شرورانه" ایراد کرد و در سخنرانی رئیس جمهور روسیه به این نکته توجه کرد که او گفت جهان "به نقطه بی بازگشت نزدیک شده است". در این مطلب همچنین به این نکته توجه شد که پوتین به خودخواهی و تکبر کشورهای غربی اشاره کرد که منجر به وضعیت بسیار خطرناک فعلی شد و همچنین از "ماجراجویی بیش از حد سیاستمداران غربی" صحبت کرد.
روزنامه بریتانیایی میرور نیز به نوبه خود در سخنرانی پوتین گویا "عصبانی"، "هشدار به غرب در مورد جنگ جهانی سوم" را دید.
میرور بدون اشاره به ابتکار صلح رئیس جمهورروسیه می نویسد: "او قول داد که سرزمین هایی که در اوکراین فتح کرد برای همیشه بخشی از روسیه باقی بماند".
Vladímir Putin - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
پوتین تحولات رخ داده در سیاست جهانی را ارزیابی کرد
روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز به "هشدار" پوتین مبنی بر اینکه "جهان به نقطه بی بازگشت نزدیک شده است" توجه کرد و این سخنان رهبر روسیه را "دامن زدن به تنش" دانست.
نشریه نروژی "نتاویسن" از جمله می نویسد پوتین در اظهارات جدید می گوید که مدل امنیتی جهانی کشورهای غربی در حال فروپاشی است و راه برگشتی وجود ندارد. این روزنامه درباره اتهامات پوتین علیه واشنگتن مبنی بر تضعیف امنیت جهانی "از زمانی که آمریکا از توافقات خلع سلاح خارج شد" می نویسد.
بعید است که کیف موافقت کند
روزنامه فایننشال تایمز با جمع بندی پیشنهادات مسکو، استدلال می کند که "اوکراین بعید است چنین شرایطی را بپذیرد که عملاً کنترل چهار منطقه را به روسیه واگذار می کند."
روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت که اظهارات پوتین در آستانه نشست سوئیس درباره اوکراین در کی یف به عنوان یک "پیشنهاد غیرقابل قبول" تلقی خواهد شد. این نشریه توجه را به شرایط مسکو در مورد خروج نیروهای کی یف از کل قلمرو مناطق جدید روسیه جلب کرد، در حالی که ولادیمیر زلنسکی مکررا از بررسی توافقی که دلالت بر امتناع اوکراین از مالکیت اراضی دارد، خودداری کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала