- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پدافند هوایی روسیه دیشب 87 پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق گوناگون روسیه سرنگون کرد

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر پدافند هوایی روسیه
پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
اشتراک
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی دیشب 87 پهپاد اوکراینی را بر فراز شش منطقه روسیه سرنگون کردند.
این وزارتخانه اعلام کرد: "در شب گذشته، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه خنثی شد".
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، 70 پهپاد در آسمان منطقه روستوف، 6 فروند بر فراز استان های کورسک و ورونژ، بر فراز استان های بلگورود و کورسک هر کدام دو فروند ، یک پهپاد دیگر نیز بر فراز کریمه سرنگون و منهدم شد.
پیش از این، واسیلی گلوبف، استاندار روستوف گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی یک حمله پهپادی گسترده را دفع کرده اند، برق رسانی در منطقه موروزوفسکی مختل شده و اقداماتی برای اتصال مصرف کنندگان با استفاده از یک طرح ذخیره انجام شده است.
حمله ارتش روسیه به محل استقرار هواپیماها و زیرساخت های نیروی هوایی اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله ارتش روسیه به محل های استقرار هواپیماها و زیرساخت های نیروی هوایی اوکراین
رئیس منطقه ورونژ، الکساندر گوسف، به نوبه خود از تلاش یک پهپاد برای حمله به یک انبار نفت در منطقه لیسکینسکی خبر داد. ریزش آوار باعث آسیب جزئی به یک مخزن بلااستفاده شد. هیچ آتش سوزی، تلفات یا تخریب زیرساخت های دیگر وجود نداشت.
نیروهای مسلح اوکراین تقریباً هر روز سعی می کنند با کمک پهپادهایی که سامانه های پدافند هوایی آنها را رهگیری می کنند به مناطق مرزی و مرکزی روسیه حمله کنند. اغلب مناطق مرزی از جمله استان های بلگورود، کورسک، بریانسک و کریمه مورد حمله قرار می گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала