- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مسکو قادر است خود را با حملات کی یف با استفاده از تسلیحات آمریکایی تطبیق دهد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие ведут огонь из РСЗО 9К55 "Град-1" на Артемовском направлении
Военнослужащие ведут огонь из РСЗО 9К55 Град-1 на Артемовском направлении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2024
اشتراک
واشنگتن پست در مقاله ای به نقل از برخی کارشناسان گزارش داد که روسیه عملا در حال برنده شدن در مناقشه اوکراین است و طی چند ماه دیگر خود را با حملات کی یف با تسلیحات آمریکایی تطبیق خواهد داد.
پیش از این، وزارت خارجه آمریکا به اسپوتنیک گزارش داده بود که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به اوکراین اجازه داد تا از تسلیحات آمریکایی برای نبرد پدافندی علیه آن دسته از اهدافی در خاک روسیه که منطقه خارکف را تهدید می کند، بهره ببرد، اما ممنوعیت استفاده از موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی اتاکمز و سایر سلاح‌های آتشبار دوربرد به قوت خود باقی است. آنطور که وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، ایالات متحده به کی یف اجازه می دهد تا از سیستم های موشکی پرتاب چندگانه هیمارس، سامانه های موشکی پرتاب چندگانه هدایت شونده و توپخانه برای حملات به خاک روسیه در مجاورت منطقه خارکف استفاده کند.
به گفته ساموئل چراپ، کارشناس اندیشکده "راند کارپوریشن" (از جمله سازمان‌هایی که فعالیت آنها در روسیه نامطلوب شناخته می‌شود) و جرمی شاپیرو، مدیر علمی مرکز تحلیلی شورای اروپا در روابط خارجی، حمله به خاک روسیه با تسلیحات آمریکایی تأثیری اساسی بر روند درگیری اوکراین نخواهد داشت.
کارشناسان در مقاله ای در واشنگتن پست می نویسند: "در حال حاضر روسیه، به طور نسبی، برنده جنگ است."
خاطرنشان می شود که بعد از گذشت "سه یا شش ماه" اوکراین و متحدان ایالات متحده دوباره واشنگتن را متقاعد می کنند که در راستای تلاش برای "معکوس کردن روند منفی" موجود دست به تشدید تنش بزند.
در عین حال، کارشناسان تأکید می کنند، نه از طرف کی یف و نه از جانب غرب هیچ نشانه ای دال بر آمادگی آنان برای مذاکره با روسیه مشهود نیست.
Украинские военные переносят раненого сослуживца - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2024
گزارش و تحلیل
سناریو سازی قلابی چند قربانی اوکراینی نیاز دارد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала