گزارش و تحلیل

سناریو سازی قلابی چند قربانی اوکراینی نیاز دارد؟

© AP Photo / Alex BabenkoУкраинские военные переносят раненого сослуживца
Украинские военные переносят раненого сослуживца - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2024
اشتراک
به نظر می رسد غربی ها در تلاش هستند که سناریو کهنه خود در سوریه را اینبار در اوکراین اجرا کنند.
طبق گزارش های منتشره نماینده ضد فاشیستی روسیه اطلاع داده که کی یف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز در خرسون با صحنه سازی کشتار غیر نظامیان است. بر اساس این گزارش در تاریخ 28 می گروهی از کارگردانان فیلم مستند و خبرنگاران جنگی با تعداد 13 نفر از شهر کی یف به شهر خرسون رسیدند تا به صحنه سازی گویا حملات ارتش روسیه به زیرساخت های غیر نظامی شهر دست بزنند. این افراد تحت راهنمایی متخصصانی از بریتانیا و ایالات متحده آموزش دیده اند و اینها در حال فیلم برداری و عکاسی از تاسیسات زیر ساختی غیر نظامی که قبلا تخریب شده هستند تا با ویرایش تصاویر صحنه سازی های جدیدی را در رسانه های اوکراینی و خارجی منتشر کنند.
پرچم ایالات متحده آمریکا در میدان استقلال کی‌یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2024
افشای برنامه کی یف برای اقدام تحریک آمیز جدید به منظور متهم کردن مسکو
به نظر می رسد این سناریو سازی های قلابی و تکراری شبیه همان سناریو سازی هایی هستند که اینها قبلا نیز در سوریه انجام دادند تا دولت سوریه را متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی کنند. برای تکمیل سناریو خود احتمالا اینها به اجساد هم نیاز دارند و برای محقق نمودن این امر احتمالا نیاز خواهد بود که تعداد زیادی افراد در نقش مرده در خیابان های خرسون منتشر شوند. البته در ابتدای جنگ هم اینها تلاش کردند از همین سناریو استفاده کنند و بعدا تصاویر برخی مرده ها که منتشر کرده بودند منتشر شد که زنده هستند و هیچ مشکلی ندارد تا دروغ اینها فاش شود.
به هر صورت آنچه مسلم است که اینها پس از شکست های پیاپی در جبهه های نبرد به فکر جنگ رسانه ای افتاده اند و این نوع سناریو را بارها در چند دهه گذشته اجرا کرده اند اما تفاوت اش این است که امروزه دیگر فضای رسانه ای در اختیار آنها نیست تا هر کاری می خواهند انجام دهند و هر دروغی بخواهند سر هم کنند. در حالی که غربی ها امیدوار بودند با استفاده از رسانه های اجتماعی اهداف خود بر علیه دشمنانشان را محقق کنند اما امروزه می بینیم همین رسانه ها به ابزاری در دست جامعه جهانی برای افشاگری تبدیل شده و به این ترتیب این رسانه ها شرایطی را ایجاد کرده تا هر دروغی که اینها می خواهند مطرح کنند را فاش کند.
در کنار همه این مسایل باید توجه داشت که این سناریوها دیگر نخ نما شده و کل مردم جهان متوجه هستند که وقتی غربی ها به بن بست می خورند از این سناریو ها استفاده می کنند.
Мужчина на улице украинского города Буча - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
کارشناس سیاسی: بوچا اولین قربانی جنگ غرب علیه روسیه است
اصل جریان این است که اینها علیرغم صدها ملیارد دلار هزینه که انجام داده اند نه فقط موفقیتی را در اوکراین به دست نیاورده اند بلکه روز به روز شکست های آنها بیشتر می شود و امروزه توسط مردم خودشان مورد مواخذه قرار می گیرند که چرا باید پول مالیاتی که این مردم با زحمت زیاد در می آورند و پرداخت می کنند در اوکراین هزینه ماجراجویی های برخی شود و بعد معلوم شود که توسط مافیاهایاوکراینی و برخی شخصیت های سیاسی و نظامی این کشورها به سرقت رفته و اوکراین به واسطه ای برای دزدیدن پول مالیات اینها تبدیل شده. به همین دلیل می باشد که اکثر رهبران کشورهای غربی امروزه یقین پیدا کرده اند که در اولین انتخابات مناصب خود را از دست خواهند داد.
حال اینها در صدد هستند برای اینکه فضا را تغییر دهند سناریوسازی و صحنه سازی کنند تا فضای عمومی جامعه را بتوانند تغییری ایجاد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала