گزارش و تحلیل

برای اولین بار؛ رئیس جمهور آمریکا اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی در داخل مرزهای روسیه را داد

© AP Photo / Alex BrandonПогрузка боеприпасов для отправки на Украину на базе ВВС США Дувр
Погрузка боеприпасов для отправки на Украину на базе ВВС США Дувр - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2024
اشتراک
رسانه: دولت بایدن با نادیده گرفتن خطر تشدید درگیری، به اوکراین اجازه داد تا با سلاح های آمریکایی به روسیه حمله کند.
اسپوتنیک مقاله ای از میسون لتو استالینگاز، سردبیر روزنامه دانشجویی مستقل DanforthDispatch و ستون نویس AmericanPostliberal را که در مجله "آمریکنکسرواتیو" منتشر شده است، مورد توجه شما قرار می دهد.
دولت بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد که به اوکراین اجازه می دهد در پاسخ به حمله روسیه در اطراف خارکف، حملات محدودی را به خاک روسیه با استفاده از سلاح هایساخت آمریکا انجام دهد.
آناتول لیون، مدیر برنامه اوراسیا در موسسه مدیریت دولتی کوئینسی ایالات متحده،این حرکت را اینگونه توضیح داد: "این امر پدافند موشکی روسیه را از خط مقدم به سمت دفاع از شهرهای خود منحرف می کند". او اضافه کرد که این استراتژی"بسیار امیدوارکننده به نظر نمی رسد" و بعید است که از نظر تاکتیکی مؤثر باشد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
بایدن به اوکراین اجازه داد تا اهدافی را در روسیه که خارکف را "تهدید می کنند" بزند
دولت بایدن احتمالاً تحت تأثیر ملاحظات داخلی است. کلی ولاهس، مشاور ارشد موسسه کوئینسی به "آمریکن کسرواتیو" گفت که دولت بایدن "نمی‌خواهد قبل از انتخابات این تصور را ایجاد کند که آمریکا، دلیل شکست اوکراین بوده است". آناتول لیون با این ارزیابی موافق است: "فشار روسیه بر اوکراین در حال افزایش است... اما دولت بایدن می‌خواهد همه چیز را تا انتخابات بعدی به حال خود حفظ کند، تا زمانی که یا اوکراین، مشکل ترامپ شود یا باید در مورد یک راه حل مسالمت آمیز فکر شود".
لیون همچنین خاطرنشان کرد که "تعداد کمی از کارشناسان نظامی معتقدند که اهداف اعلام شده کی یف، مانند اخراج روسیه از خاک اوکراین مطابق نقشه سال 2014، در اصل قابل دستیابی است". بنابراین، اظهارات مکرر واشنگتن مبنی بر اینکه شرایط صلح باید تنها توسط خود اوکراینی ها تعیین شود، به ویژه نامناسب است. همچنین مشخص نیست که مجوز دولت بایدن چگونه اجرا خواهد شد. این مجوز فقط به اهداف نظامی "محدود" است که در نزدیک ترین فاصله حوزه خارکف قرار دارند. روس ها عملیات خود را در نزدیکی خارکف به عنوان پاسخی به حملات نیروهای مسلح اوکراین به مناطق مسکونی در بلگورود توضیح می دهند. از جمله حمله اخیر پهپاد کامیکازه اوکراینی که باعث کشته شدن یک مادر و نوزادش در ماشین شد.
سال گذشته، ایالات متحده مجبور شد خود را از حمله شبه نظامیان اوکراینی به منطقه بلگورود با جیپ های نظامی آمریکایی هامر جدا کند. هنگامی که خودروها آسیبدیدند و در آنجا گذاشته شده بودند، ایالات متحده مجبور شد بیانیه ای صادر کند که "حملات در داخل روسیه را تشویق یا تحمل نمی کند". یعنی به این معنا که به دلیلترس از اینکه ایالات متحده می‌تواند "به شیوه‌ای مستقیم ‌تر در درگیری شرکت کند"، چنین حملاتی ممنوع بود.
به گفته کلی ولاهس، مجوز واشنگتن به معنای تشدید درگیری است. ولاهس اعتراف کرد که دولت بایدن (و نخبگان واشنگتن به طور کلی) روسیه را دست کم می گیرند: "دولت بایدن با نقض خط قرمزی که سال‌ها پیش تعیین شده بود، خطر وادار کردن روسیه به پافشاری بر اصل خود را می‌ کند".
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
گزارش و تحلیل
اجازه استفاده از سلاح های غربی برای حمله به خاک روسیه؛ سه دلیل تصمیم گیری ناتو
الی کرین، نماینده جمهوری خواه کنگره از آریزونا در نظرات خود به "آمریکنکسرواتیو" تاکید کرد: "برای اولین بار در تاریخ، رئیس جمهور ایالات متحده اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی در داخل مرزهای یک حریف هسته ای را صادر کرد... ما به یک جنگ هسته ای بالقوه هر چه نزدیکتر می شویم. برای بایدن و دولت "تک حزبی" وی، "آمریکا آخر از همه است". آنها وسواس خود را نسبت به اوکراین بالاتر از وظیفه خود در قبال مردم آمریکا قرار می دهند".
عزم دولت بایدن برای طولانی کردن درگیری تا پس از انتخابات برای خود اوکراین نیزمضر است. همانطور که ولاهس خاطرنشان کرد، با توجه به اینکه روسیه ابتکار عمل در میدان نبرد را در دست دارد، "بعید است که اوکراین شرایط مساعدتری دریافت کند، زیرا طولانی شدن درگیری تنها موقعیت این کشور را بدتر می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала