- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارتش روسیه با سلاح های نقطه زن به تاسیسات انرژی اوکراین حمله کرد

© Пресс-служба Минобороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش روسیه با سلاح های دقیق به تاسیسات انرژی اوکراین حمله کرد
ارتش روسیه با سلاح های دقیق به تاسیسات انرژی اوکراین حمله کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله گروهی با تسلیحات دریایی با دقت بالا و نقطه زن علیه تأسیسات انرژی اوکراین که برای شرکت‌های مجتمع صنایع نظامی کار می‌کنند، انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "هدف حمله به دست آمد. تمام اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت".
در وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این پاسخی به تلاش های رژیم کی یف برای آسیب رساندن به تاسیسات انرژی و حمل و نقل روسیه است.
وزارت دفاع روسیه افزود، علاوه بر این، زرادخانه‌های نگهداری سلاح‌های غربی آسیب دیده است.
وضعیت در منطقه عملیات نظامی
واحدهای گروه شمال به پیشروی خود در عمق دفاع دشمن در منطقه خارکف ادامه دادند. آنها تیپ های 14، 42 مکانیزه، 57 پیاده موتوریزه، 143 پیاده، 82 هوابرد تهاجمی ، تیپ 36 تفنگداران دریایی، تیپ‌های 125 و 127 دفاع سرزمینی نیروهای مسلح اوکراین را شکست دادند و همچنین پنج ضد حمله تیپ‌های 71 و 17 گارد ملی اوکراین را دفع کردند.
تلفات ارتش اوکراین در آنجا حدود 240 کشته و مجروح، یک تانک، یک خودروی رزمی پیاده نظام، شش خودرو، یک خودروی جنگی حامل سامانه موشکی پدافند هوایی اوسا، یک ایستگاه جنگ الکترونیک نوتا، یک خودروی جنگی آمریکایی حامل سامانه موشکی هیمارس، هویتزرهای D-20 و D-30، توپخانه خودکششی "آکاسیا" بود.
گروه غربی مواضع سودمندتری را اشغال کرده ، یگان های تیپ های مکانیزه 14 ، 60 ، 116 نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 12 نیروی ویژه ("آزوف" گروه غیر قانونی تروریستی در روسیه) را شکست داد و ضد حمله تیپ 63 مکانیزه را دفع کرد. دشمن تقریباً 450 نیرو، یک تانک، دو خودروی جنگی پیاده نظام، 9 خودرو، دو هویتزر D-20 و اسلحه خودکششی گووزدیکا را از دست داد.
گروه جنوبی با شکست دادن تیپ های 54 و 100 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین وضعیت را در خط مقدم بهبود بخشید. تلفات ارتش اوکراین به حدود 660 پرسنل نظامی، دو خودروی رزمی پیاده نظام، هشت خودرو، دو هویتزر D-20 و یک هویتزر Msta-B، یک عراده توپ آمریکایی M119 و یک هویتزر L-119 انگلیسی و همچنین یک ایستگاه جنگ الکترونیکی Nota رسید.
یگان های گروه "مرکز" موقعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند، تیپ های 23، 27، 110 مکانیزه، 71 پیاده نیروهای مسلح اوکراین، تیپ 109 دفاع از تروریست ها را شکست دادند و شش ضد حمله تیپ های 24، 47، 24، 25، 25 و 25 مکانیزه را دفع کردند. تیپ هوابرد. نیروهای مسلح اوکراین حدود 330 پرسنل نظامی، دو خودروی جنگی پیاده نظام (یکی از آنها بردلی آمریکایی)، هشت خودرو، یک هویتزر آمریکایی M777 و دو قبضه اسلحه M119، سه هویتزر Msta-B، یک اسلحه خودکششی آکاتسیا، یک دستگاه خودرو، یک هویتزر D-20 و سه هویتزر D-Thirty را از دست دادند.
بارگیری کمک های نظامی به اوکراین در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
رسانه: کی یف و اروپا از آمریکا می خواهند که به اوکراین اجازه حمله به سراسر روسیه را بدهد
گروه شرقی موقعیت های سودمندتری را اشغال کرد و تیپ 58 پیاده نظام موتوری نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 128 دفاع سرزمینی را شکست داد. نیروهای اوکراینی بیش از 120 سرباز، یک خودروی زرهی رزمی، چهار خودرو و یک هویتزر D-30 را از دست دادند.
همچنین گروه "دنپر" ارتش روسیه تیپ 128 تهاجمی کوهستانی نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 37 تفنگداران دریایی را شکست داد. در آنجا دشمن تقریباً 45 پرسنل نظامی، یک خودروی رزمی پیاده نظام، دو خودرو، یک هویتزر D-20 و یک اسلحه خودکششی آکاتسیا را از دست داد.
نیروی هوایی عملیاتی - تاکتیکی، پهپادها، نیروهای موشکی و توپخانه محل استقرار گروهی از متخصصان فنی را که در حال پیشبرد مأموریت پروازی برای پهپادهای تهاجمی بودند، هدف قرار دادند و همچنین محل تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را در 116 منطقه مورد هدف قرار دادند.
نیروهای پدافند هوایی 62 پهپاد، 14 پرتابه سامانه موشکی هیمارس و سه بمب هدایت شونده فرانسوی همر را سرنگون کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала