رسانه: کی یف و اروپا از آمریکا می خواهند که به اوکراین اجازه حمله به سراسر روسیه را بدهد

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Roland Balikبارگیری کمک های نظامی به اوکراین در آمریکا
بارگیری کمک های نظامی به اوکراین در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
اشتراک
نشریه پولیتیکو می نویسد مقامات در کی یف و اروپا در حال حاضر از ایالات متحده می خواهند تا به اوکراین اجازه دهد تا حملاتی را به سراسر روسیه انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در این نشریه آمده است: " تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای عبور از خط جبهه در مسئله حملات به خاک روسیه، احتمالاً به فشار برای فراتر رفتن از این حد منجر خواهد شد. مقامات اوکراینی و دیگر اروپایی ها حتماً از بایدن خواهند خواست تا دوباره سیاست خود را تغییر دهد و این بار به کی یف اجازه حمله به سراسر روسیه را بدهد. در واقع، این امردر حال حاضر دارد اتفاق می افتد".
زلنسکی گفت که کی یف روز جمعه پیامی از ایالات متحده در مورد امکان استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حملات به خاک روسیه دریافت کرد و محتوای این پیام را "گامی رو به جلو" خواند اما وارد جزئیات نشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین اجازه داده است که از سلاح‌های آمریکایی برای نبرد ضد آتشباری علیه اهدافی در روسیه استفاده کند.
وی گفت: "رئیس‌جمهور اخیراً به تیم خود دستور داد تا به اوکراین امکان دهد تا از سلاح‌های تحویل داده ‌شده توسط ایالات متحده برای مقاصد ضد آتشباری در اطراف استان خارکف استفاده کند تا اوکراین بتواند به نیروهای روسیه که به آن حمله می‌کنند یا برای حمله آماده می‌شوند، پاسخ دهد".
در عین حال، در وزارت امور خارجه آمریکا افزودند، ممنوعیت استفاده از موشک های اتکمز یا سلاح های دوربرد علیه اهداف در خاک روسیه همچنان به قوت خود باقی است.
 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
هشدار شدید پوتین به غرب
همانطور که وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، ایالات متحده به کیف اجازه می دهد تا از سیستم های موشکی هیمارس ، GMLRS و توپخانه برای حملات به خاک روسیه در مجاورت استان خارکف استفاده کند.
پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، خاطرنشان کرد که برخی از متحدان، از جمله بریتانیا، تسلیحات خود را "بدون هیچ محدودیتی" در اختیار اوکراین قرار داده‌اند در حالی که در مورد مجاز بودن لغو محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشورهای عضو ناتو برای استفاده از سلاح‌های غربی در کی یف ا برای حمله به خاک روسیه بحث هایی جریان دارد
ولادیمیر پوتین رهبر روسیه اعلام کرده که مقامات کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی هنگام صحبت در مورد برنامه هایی برای اجازه دادن به کی یف برای حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه باید این را که"با چه چیزی بازی می کنند" در نظر داشته باشند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، در واکنش به واکنش احتمالی فدراسیون روسیه به حملات جدید به خاک روسیه، اظهار داشت که رئیس جمهور و ارتش این موضوع را می دانند، "اقدامات متقابل مناسب را انجام می دهند و برای آنها آماده می شوند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала