- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دیشب 29 پهپاد و 5 موشک اوکراینی بر فراز استان کراسنودار روسیه منهدم شدند

© Sputnik / Press service of the Western Military District of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر پدافند هوایی روسیه
پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش داد، نیروهای پدافند هوایی شب گذشته پنج موشک ضد کشتی اوکراینی نپتون و 29 پهپاد را بر فراز استان کراسنودار سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "در طول شب گذشته، تعدادی از تلاش‌های رژیم کی یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از موشک‌های ضد کشتی نپتون و هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه خنثی شد.
از جمله در آسمان منطقه کراسنودار، پنج موشک ضد کشتی نپتون و 29 پهپاد رهگیری و منهدم شد و بر فرازهر کدام از مناطق ورونژ، بلگورود و تامبوف یک پهپاد سرنگون شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
سخنگوی کرملین از تشدید عمدی و آگاهانه تنش در اطراف اوکراین خبر داد
به گفته ونیامین کندراتیف، استاندار کراسنودار، زیرساخت های یک انبار نفت در منطقه تمریوک در اثر یک حمله هوایی آسیب دیده است. سه تانک در آنجا آتش گرفت و دو کارمند شرکت مجروح شدند. آتش به سرعت خاموش شد.
شهر نووروسیسک نیز مورد حمله قرار گرفت. به گفته آندری کراوچنکو، شهردار ، این شهر در نتیجه این حمله هیچ آسیبی ندیده است و متخصصان در جستجوی محل سقوط پهپاد هستند.
نیروهای مسلح اوکراین تقریباً هر روز سعی می کنند با کمک پهپادهایی که سامانه های پدافند هوایی را رهگیری می کنند به مناطق مرزی و مرکزی روسیه حمله کنند. از جمله در 19 مه، پس از حمله پهپاد، یکی از واحدهای پالایشگاهی در شهر اسلاویانسک-نا -کوبان آسیب دید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала