چرا آمریکا و اتحادیه اروپا از امضای توافق صلح بین روسیه و اوکراین جلوگیری کردند؟

© AP Photo / Seth Wenigنیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2024
اشتراک
مادورو: توافق اولیه آماده امضا بود ولی به دستور دولت آمریکا و نخبگان اتحادیه اروپا امضا نشد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که دولت ایالات متحده و نخبگان اتحادیه اروپا از امضای توافقنامه صلح بین اوکراین و روسیه به منظور تضمین درآمد برای تولیدکنندگان تسلیحات غربی جلوگیری کردند.
وی در ادامه افزود: «توافق اولیه آماده امضا بود ولی به دستور دولت آمریکا و نخبگان اتحادیه اروپا امضا نشد. بیایید روسیه را تجزیه کنیم، تهاجمی را سازماندهی کنیم».
مادورو در برنامه تلویزیونی خود با عنوان "با مادورو +" گفت: "و اکنون، آنها در حال حاضر هستند، با جنگی که سود زیادی برای شرکت های تسلیحاتی به همراه دارد."
ولادیمیر پوتین پیش از این در مینسک یادآور شد که هرگز مذاکره با اوکراین را رد نکرده است و اوکراین از توافقات استانبول در سال 2022 راضی بود اما پس از خروج نیروهای روسیه از کی‌یف، طرف اوکراینی همه توافقات را دور زد و سپس زلنسکی با امضای حکمی مذاکره با روسیه را از نظر قانونی ممنوع کرد.
پیش از این، در 22 نوامبر 2023، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که روسیه هرگز مذاکرات صلح اوکراین را رد نکرده است. رهبر روسیه همچنین با تاکید بر اینکه هرگونه اقدام نظامی همیشه یک تراژدی است، خاطرنشان کرد: ما باید به این فکر کنیم که چگونه جلوی این فاجعه را بگیریم.
Американский флаг на здании Министерства обороны США в годовщину терактов 11 сентября, Вашингтон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2024
گزارش و تحلیل
به آمریکا توصیه شد که هزینه های ارتش را کاهش دهد: روسیه و چین را نمی توان شکست داد
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که کرملین نشست عربستان سعودی درباره اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است. پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که فرمول صلح زلنسکی مجموعه ای از خواسته های اولتیماتوم از روسیه است که با کمک آن کی یف تلاش می کند تا به پرداخت غرامت ها و سازماندهی محاکمه غیرقانونی مقامات روسیه دست یابد.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه سال 2022 میلادی عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند.به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
نخست وزیر مجارستان: اروپا برای جنگ با روسیه آماده می شود
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند.روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است.مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد و پیشرفتی حاصل نشد.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است.ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود.شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала