نخست وزیر مجارستان: اروپا برای جنگ با روسیه آماده می شود

© AP Photo / Denes Erdosویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
اشتراک
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در برنامه رادیو "کوشوت" اعلام کرد اظهارات سیاستمداران و روزنامه نگاران غربی نشان می دهد که اروپا برای جنگ با روسیه آماده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار گفت: "قبل از دو جنگ جهانی، رسانه‌ها زمان زیادی را صرف آماده‌سازی برای ورود به جنگ کردند، من فکر می‌کنم آنچه امروز در بروکسل و واشنگتن اما بیشتر در بروکسل اتفاق می‌افتد تا در واشنگتن، نوعی آماده‌سازی احساسات برای یک درگیری مستقیم احتمالی است. می‌توانیم با آرامش بگوییم که مقدمات ورود اروپا به جنگ در حال انجام است و این در رسانه‌ها و بیانیه‌های سیاستمداران اتفاق می‌افتد".
وی تاکید کرد که حمله روسیه به یکی از کشورهای ناتو را محتمل نمی‌داند و صحبت از "تهدید روسیه" مانور غرب برای آمادگی برای ورود به جنگ است.
سناتور آمریکایی رند پال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
سناتور آمریکایی از بی نتیجه بودن تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین سخن گفت
اوربان بدون افشای جزئیات گفت که گروه های کاری در مقر ناتو در بروکسل اکنون در حال بررسی چگونگی مشارکت این ائتلاف در درگیری در اوکراین هستند.
ولادیمیر پوتین در مصاحبه با تاکر کارلسون، مجری تلویزیونی آمریکا به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد ندارد به کشورهای ناتو حمله کند و این کا هیچ معنایی ندارد. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند.
همزمان، اتحاد آتلانتیک شمالی در سال‌های اخیر فعالیت‌های بی‌سابقه‌ای را در امتداد مرزهای غربی روسیه انجام داده است. ناتو در حال گسترش ابتکارات خود است و آن را "بازدارندگی از تجاوز روسیه" می نامد.
میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو در اواسط ماه مه گفت که روسیه اکنون قصد حمله به هیچ کشورعضو این ائتلاف را ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала