چرا استولتنبرگ " آتش درگیری اوکراین" را داغ تر می کند؟

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2024
اشتراک
استولتنبرگ خواهان ایجاد صندوقی برای تامین مالی اوکراین به ارزش 100 میلیارد یورو شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع می نویسد، متحدان ناتو خواستار شفافیت بیشتر از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مورد طرح وی برای ایجاد صندوقی برای تامین مالی اوکراین به ارزش 100 میلیارد یورو هستند.
پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان ناتو ابراز امیدواری است در اجلاس سران ائتلاف در ایالات متحده در مورد نقش جدی تر این ائتلاف در آموزش ارتش اوکراین در خارج از مرزهای این کشور و همچنین در زمینه هماهنگی در ارائه حمایت ها و تخصیص بودجه چند ساله برای کی یف توافق حاصل شود.
استولتنبرگ طی سخنرانی خود در مجمع پارلمانی ناتو گفت:"در این اجلاس، من به نقش قوی تر ائتلاف در آموزش ارتش و هماهنگی در زمینه حمایت و اختصاص بودجه چند ساله برای اوکراین امیدوارم."
به گفته استولتنبرگ، قرار است ساختار ویژه ای برای این کار ایجاد شود. ستولتنبرگ گفت که در "چارچوب جدید" ناتو، که قرار است در واشنگتن بر سر آن توافق شود، امکان کمک موثرتر به اوکراین، از جمله در آموزش نیروی نظامی را فراهم می کند.
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
کارشناس: گسترش ناتو به شرق دلیل اصلی بی اعتمادی پوتین به غرب است
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، این ائتلاف همچنان متعهد به پرهیز از درگیری مستقیم با روسیه بر سر اوکراین است و این موضوع به عنوان یک هدف اصلی مطرح است.
استولتنبرگ در سخنرانی در مجمع پارلمانی ناتو گفت:" ما همچنان دو هدف اصلی داریم. نخستین هدف کمک به اوکراین است، همان کاری که انجام می دهیم و باید بیشتر آن را دنبال کنیم. هدف دیگر جلوگیری از تشدید درگیری، گسترش آن به سایر مناطق خارج از اوکراین، و جلوگیری از تشدید آن و تبدیل شدن به یک جنگ تمام عیار بین ناتو و روسیه در اروپا است. ناتو طرف درگیری در اوکراین نخواهد بود و هیچ نیروی ناتو در میدان نبرد نخواهد بود."
مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.
وزارت امور خارجه آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ائتلاف آتلانتیک شمالی اعلام کرد، اما در شرایطی برابر با رد سیاست نظامی‌سازی قاره توسط غرب. روسیه در سال های اخیر مدعی فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود است.
علاوه بر این، فدراسیون روسیه به دخالت غرب در کشاندن کی‌یف به ناتو اشاره کرد. کرملین اعلام کرد که درخواست ولادیمیر زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را در نظر گرفته‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و اینکه همانا جهت گیری کی‌یف برای عضویت در اتحاد ناتو یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала