کارشناس: گسترش ناتو به شرق دلیل اصلی بی اعتمادی پوتین به غرب است

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Интервью Владимира Путина гендиректору "Россия сегодня" Дмитрию Киселеву
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
تحلیلگر ترک، در توضیح مصاحبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با دیمیتری کیسیلف، روزنامه نگار، به اسپوتنیک گفت: "غرب به وعده های خود به روسیه عمل نکرد، موضوعی که باعث تغییر در وضعیت ژئوپلیتیکی در جهان شد."
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در پاسخ به سوالی درباره امکان "پیمان صادقانه" با غرب، گفت که به کسی اعتماد ندارد، اما روسیه به تضمین‌هایی نیاز دارد و باید آنها را مشخص کرد.
به گفته انگین اوزر کارشناس ترک، از دیدگاه مسکو دو دلیل مهم وجود دارد که روابط روسیه و غرب به این وضعیت رسیده است که اولین آن به رسمیت شناختن استقلال کوزوو توسط بلوک غرب در سال 2008 است.
ثانیاً ناتو به شرق گسترش یافت و جمهوری‌های شوروی سابق را علی‌رغم توافق‌های دوجانبه شامل شد. در اینجا، بلوک غرب در واقع به وعده‌های خود به روسیه در مورد گنجاندن جمهوری‌های شوروی سابق عمل نکرد و این نگرش در واقع باعث تغییر در ساختار ژئوپلیتیکی جهان شد. این موضوع دلیل اصلی بی اعتمادی رئیس جمهور پوتین به غرب است.
به گفته وی، به ویژه، مشارکت احتمالی اوکراین و گرجستان در ناتو توسط کرملین به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شود و علیرغم همه هشدارها، مقامات دولتی در تفلیس می گویند که وضعیت بی طرف این کشور را نمی پذیرند. به عنوان مثال، مدل آذربایجان.
اوزر تاکید کرد: "سنت عدم پایبندی جهان غرب به توافقات می تواند مشکلات بسیار جدی ایجاد کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала