اتحادیه اروپا فاقد توانایی تولید گلوله برای اوکراین است

© Photo / Public domain/United States Marine Corpsساخت گلوله در اروپا برای اوکراین
ساخت گلوله در اروپا برای اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2024
اشتراک
در حال حاضر آخرین تولیدکننده بزرگ TNT در اتحادیه اروپا در شمال لهستان مستقر است.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در مجله اکونومیست آمده است که کمبود مواد منفجره مانع از افزایش تولید گلوله در اتحادیه اروپا برای عرضه به کی یف می شود. اروپا به شدت در تلاش است تا تولید ناچیز گلوله های توپخانه و موشک را افزایش دهد. بدترین مسأله که تا همین اواخر همه به آن فکر می کردند، کمبود مواد منفجره برای پر کردن آنها بود.
این نشریه اشاره می کند که با پایان جنگ سرد، تقاضا برای سلاح به شدت کاهش یافت و به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان مواد منفجره اروپایی تولید را کاهش دادند یا تعطیل کردند. بنابراین، در بریتانیا، آخرین کارخانه تولید مواد منفجره در سال 2008 بسته شد و در حال حاضر آخرین تولیدکننده بزرگ TNT در اتحادیه اروپا در شمال لهستان مستقر است. این نشریه تاکید می کند که برای چندین دهه تولید مواد منفجره در اروپا در مقیاس واقعی صنعتی انجام نشده است.
در عین حال، همانطور که یک کارشناس به این نشریه توضیح داد، ساخت کارخانه تولید مواد منفجره می تواند از سه تا هفت سال طول بکشد. به عنوان نمونه می توان به کارخانه راین متال در مجارستان اشاره کرد که تنها در سال 2027 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در میان مشکلات پیش روی صنعت مواد منفجره در اروپا، این نشریه کمبود نیروی کار ماهر و همچنین مواد خام کلیدی را عنوان کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала