- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارتش روسیه شهرک آرخانگلسکویه در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کرد

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش روسیه شهرک آرخانگلسکویه در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کرد
ارتش روسیه شهرک آرخانگلسکویه در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2024
اشتراک
واحدهای گروه نیروهای "مرکز" ارتش روسیه کنترل شهرک آرخانگلسکویه در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را وزارت دفاع روسیه منتشر کرده است.
پدافند هوایی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پدافند هوایی روسیه دیشب و صبح امروز چهار پهپاد اوکراینی را در دو منطقه منهدم کرد
در خبر منتشره آمده است: "یگان‌های گروه سربازان "مرکز" در نتیجه عملیات نظامی موفق، شهرک آرخانگلسکویه جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند".
آرخانگلسکویه در سه کیلومتری شمال شرقی اوچرتینو قرار دارد. تصرف این روستا پس از عبور از اوچرتینو، سر پل را گسترش می دهد - ارتش روسیه با دستیابی به ارتفاعات در این منطقه، مزیت عملیاتی و فرصت حمله به جناح جنوبی و عقب گروه نیروهای مسلح اوکراین در دزرژینسک را به دست می آورد. (نام اوکراینی - تورتسک). این همچنین شرایط مناسبی را برای حرکت بیشتر به سمت غرب - در جهت کراسنوآرمیسک (نام اوکراینی - پوکروفسک) ایجاد می کند.
علاوه بر این، گروه "مرکز" تیپ های 24، 100 مکانیزه، 25 هوابرد نیروهای مسلح اوکراین، تیپ 241 دفاع زمینی را در مناطق روستاهای نوواسلسکایا پروایا، یاسنوبرودکا، زلونویه پوله،تورتسک و کنستانتینووکا شکست دادند. سربازان روسی همچنین سه ضدحمله توسط هواپیماهای تهاجمی تیپ های 142، 144 و 47 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق روستاهای شومی، نتایلوو و سولویوو دفع کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала