گزارش و تحلیل

اسرائیل را سر جای خود نشاندیم

اقدام ایران تنبیه اسرائیل بود
اقدام ایران تنبیه اسرائیل بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2024
اشتراک
اختصاصی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: هر اقدامی علیه ایران با بالاترین حد پاسخ داده میشود.
شب گذشته در انتقام از حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی ارتش جمهوری اسلامی ایران حملات گسترده ی پهپادی و موشکی علیه اسرائیل را انجام داد.
در پی این اقدام جمهوری اسلامی ایران واکنش مجامع جهانی در محکومیت ایران جالب توجه بود، واکنشی که به اسرائیل پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق نشان داده نشد.
عباس مقتدایی،نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: «رفتار ایران کاملاً منطبق بر اصول پذیرفته شده بین‌المللی از جمله منشور ملل متحد است.
اقدام ایران حمله نبود بلکه پاسخی به درازدستی رژیم اشغالگر قدس بود که تنبیه مقرر در حقوق بین الملل در آن نهفته بود ؛ رژیم اشغالگر قدس باید اکنون به این نکته توجه داشته باشد که صبر راهبردی ایران در شب گذشته به شکل دیگری جلوه‌گری کرد و ما نشان دادیم که آنقدر دستمان بلند است که بتوانیم گوش یک رژیم عصر حجری را بپیچانیم».
Саммит БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2024
رسانه: گسترش بریکس فشار غرب بر روسیه و ایران را کاهش خواهد داد
آقای دکتر عباس مقتدایی در ادامه به ناتوانی مجامع جهانی در تنبیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: «این رژیم قرن‌ها از جهان متمدن فاصله گرفته و ما این رژیم را سر جای خود نشاندیم، رفتار دیشب ایران در راستای آفرینش مجدد صلح بود و ما این حرکت را پاسخی به برهم زنندگان نظم و امنیت بین‌المللی قلمداد می‌کنیم.

هدف ما از اقدام شب گذشته آن بود که توحش در دوران هزاره سوم را خاتمه دهیم و این اتفاق محقق شده است، ایران توانمندی‌ های ذاتی و درونی خود را اکنون متجلی و متبلور کرده است و پیام صریح ما به رژیم صهیونیستی آن است که اگر به رفتار های پیشین خود ادامه دهد تنبیه سخت‌ تر و واکنش عمیق‌ تری را از سوی ایران دریافت خواهد کرد».
وی در ادامه افزود: «شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانست به وظایف خود عمل کند، سازمان ملل کوتاهی کرد و اساسنامه این سازمان به ایران از باب خود یاری این اختیار را می‌دهد که خود از منافع نادیده گرفته شده‌ اش از سوی رژیم صهیونیستی اقدام مفید و لازم را انجام دهد.
بنابراین آمریکا و به طور کلی کشور های غربی و طرفداران آنها در وحشیگری‌ های رژیم صهیونیستی همکار این رژیم محسوب می‌شوند.
پیام واضح ما آن است که همگان به اصول و مبانی حقوق بین‌الملل پایبند باشند کما اینکه ایران در چهارچوب حقوق بین‌الملل رفتار کرده است».
بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
لوکاشنکو: غرب نوک نیزه مناقشه خاورمیانه را به سوی ایران گرفته است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران همچنین بیان کرد: «ما وحشی‌گری ‌های این رژیم کودککش را ناشی از بی‌تفاوتی و کم کاری کشور های غربی می‌دانیم همان‌ هایی که در قضایای مختلف به دنبال گسترش ناتو هستند تا غارتگری را افزایش دهند.

اما اکنون جبهه ‌ای در سطح بین المللی شکل گرفته است که به دنبال صلح در جهان است و ایران به عنوان یک کشور مقتدر، فعال و دارای توانمندی بر پیشانی حرکت صلح آفرینی در سطح بین المللی قرار دارد».
وی در خصوص احتمال واکنش اسرائیل و متحدانش تاکید کرد: «ایران با تمام قوا آماده حراست از منافع ملی خود است و در این زمینه هیچ کوتاهی و تعارفی نداریم.
به آمریکایی‌ ها پیام داده‌ایم که حد و حریم‌ های خود را کاملاً بشناسند و رعایت کنند.
هرگونه اقدامی که خلاف منافع ملت ایران باشد در کوتاه‌ترین زمان، با بالاترین حد پاسخگویی مواجه خواهد شد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала