رسانه: گسترش بریکس فشار غرب بر روسیه و ایران را کاهش خواهد داد

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر Саммит БРИКС в ЮАР
Саммит БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2024
اشتراک
نشریه غربی می نویسد، الحاق اعضای جدید به بریکس، از جمله امارات و عربستان سعودی، وابستگی کشورها به دلار را کاهش می دهد و همچنین به آنها اجازه می دهد تحریم های غرب را نادیده بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ در مقاله ی می‌گوید: "دوبرابر کردن وسعت بریکس آن را تهدیدی جدی‌تر برای غرب نخواهد کرد، اما ممکن است نفوذ آن بر کشورهایی مانند روسیه یا ایران را کاهش دهد. و با توجه به درگیری‌های شعله‌ور در غزه و اوکراین، این مهم است."
بلومبرگ می نویسد، بنابراین، بانک توسعه جدید که در داخل این سازمان ایجاد شده است، پروژه هایی را بدون اشاره به دلار اجرا می کند و الحاق کشورهای نفت خیز خاورمیانه به این بلوک باعث افزایش ورود سرمایه می شود.
علاوه بر این، تقریبا یک چهارم وام های این بانک به ارز محلی صادر می شود و این گامی در جهت ایجاد جریان های نقدی مستقل از ایالات متحده است و برای روسیه که در حال حاضر ریاست این بلوک را بر عهده دارد بسیار مهم است.
در اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی در آگوست 2023، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که اعضای این سازمان تصمیم گرفته اند از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات برای عضویت کامل دعوت کنند. بوئنوس آیرس بعداً از پیوستن به بریکس خودداری کرد. مشارکت کامل کشورهای جدید در این سازمان از اول ژانویه 2024 آغاز شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала