لوکاشنکو: غرب نوک نیزه مناقشه خاورمیانه را به سوی ایران گرفته است

بلاروس
بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور بلاروس، با بیان اینکه غرب پیشگام درگیری خاورمیانه را علیه ایران هدایت می کند، از تهران خواست برای مقاومت مشترک در برابر این حملات همکاری کند.
به گزارش اسپوتنیک، "الکساندر لوکاشنکو" روز سه شنبه در دیدار محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ایران که به بلاروس سفر کرده است، گفت:" اوضاع جهان در حال متشنج شدن است. بحران خاورمیانه به این واقعیت کمک می کند که کشورهای غیردوست ما یعنی ایالات متحده آمریکا و غرب دائماً نوک نیزه این درگیری را علیه ایران هدایت می کنند. شما آن را بهتر احساس می کنید".
به گفته لوکاشنکو، پاسخ به چنین فشارهای غربی باید "همکاری بین کشورهای دوست" باشد. رئیس دولت بلاروس تاکید کرد: "پاسخ ما یکی است: ما باید با یکدیگر همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم، برای مقاومت در برابر این حملات با یکدیگر همکاری کنیم".
رئیس جمهور بلاروس ادامه داد:" شما وضعیت بلاروس را می دانید. این تقریباً همان وضعیتی است که شما در آن هستید. فشاری که بر کشورهای ما وارد می شود بی سابقه است. اما شما قبلاً یاد گرفته اید که تا حدودی در برابر این امر مقاومت کنید. و تجربه شما برای ما بسیار مهم است".
لوکاشنکو همچنین در این نشست توافق با رئیس جمهور ایران برای تدوین برنامه ای برای توسعه همکاری ها را یادآور شد. وی گفت:" ما با رئیس جمهور توافق کردیم که قطعاً یک برنامه عملیاتی برای آینده قابل پیش‌بینی و برای سال‌های آینده تدوین خواهیم کرد تا گردش تجاری و به طور کلی همکاری ما با موفقیت بیشتری توسعه یابد".
رئیس‌جمهور بلاروس خاطرنشان کرد: " مهم‌ترین موضوع بر اساس تجربه روابط با ایران این است که بوروکراسی شما و ما باید خیلی سریع کار کردن را یاد بگیرد. "
وی تاکید کرد:" اگر در مورد چیزی به توافق رسیدیم، باید به موقع انجام شود. مهمترین چیز برای ما تحریم و فشار نیست بلکه زمان است. و زمان را نمی توان به دلیل موانع بوروکراتیک از دست داد".
رئیس جمهور بلاروس ادامه داد:" امیدوارم سفر پرباری داشته باشید. سوالات زیادی وجود دارد، موضوعات بسیاری برای صحبت وجود دارد. بنابراین، من نیز امیدوارم که گفتگوی ما نتیجه عملی خوبی داشته باشد".
رئیس جمهور بلاروس در عین حال خاطرنشان کرد که از این واقعیت که در دوره فشار تحریم ها، "ایران به هیچ وجه از سطح توسعه خود نکاسته، بلکه برعکس، افزایش قابل توجهی داشته، شگفت زده شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала