رئیس بانک مرکزی روسیه: در صورت استفاده از دارایی های بلوکه شده روسیه پاسخ خواهیم داد

© Sputnik / Vitaliy BelousovЗдание Центрального банка РФ в Москве
Здание Центрального банка РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
رئیس بانک مرکزی روسیه اتحادیه اروپا را تهدید کرد که در صورت استفاده از دارایی های بلوکه شده روسیه پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بانک مرکزی روسیه در صورت اقدامات اتحادیه اروپا در رابطه با دارایی های بلوکه شده روسیه پاسخ مناسب خواهد داد.
وی گفت: در رابطه با اقدام اتحادیه اروپا در مورد دارایی های بلوکه شده روسیه، تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و ما اقدامات مناسبی را برای حفظ منافع خود انجام خواهیم داد.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه 7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیکی، یکی از بزرگترین سیستم های تسویه در جهان است. اتحادیه اروپا در حال بررسی راه های استفاده از دارایی های بلوکه شده روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است.
Здание Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اتحادیه اروپا برنامه استفاده از درآمد بر دارایی های مسدود شده روسیه را ارائه کرد

بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری را برای پول اروپا به همراه داشته باشد و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری جداگانه" و جستجوی راه‌های دیگر برای تامین مالی کی یف شد.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала