اتحادیه اروپا برنامه استفاده از درآمد بر دارایی های مسدود شده روسیه را ارائه کرد

© Fotolia / Leonid AndronovЗдание Еврокомиссии в Брюсселе
Здание Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اشتراک
رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا مبنایی را برای استفاده از درآمد بر دارایی های مسدود شده روسیه به منظور ساخت تسلیحات برای کی یف ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که کمیسیون اروپا قصد دارد از درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی تولید تسلیحات برای اوکراین استفاده کند. وی افزود: یک چارچوب قانونی برای این امر ایجاد شده است.
وی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما قصد داریم از آنها (درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه) برای حمایت از اوکراین، هم به منظور ساخت تسلیحات، به عنوان کمک نظامی و هم برای بازسازی استفاده کنیم... ما قبلا چارچوب قانونی لازم برای این کار را ایجاد کرده ایم.
مسکو قصد اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه  را راهزنی اقتصادی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
مسکو قصد اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه را راهزنی اقتصادی خواند
کنفرانس امنیتی مونیخ از 16 تا 18 فوریه برگزار می شود. پیش بینی می شود حدود 50 رئیس دولت و همچنین حدود 100 وزیر در آن شرکت کنند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала