آمریکا تهدید کرد دیگر پول به زلنسکی نخواهد داد

© AP Photo / Kathy Willensخبرنگار هرش
خبرنگار هرش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
هرش: مذاکرات درباره اوکراین به دلیل تهدیدهای آمریکا علیه زلنسکی آغاز نشد.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر در مقاله خود گفت که مذاکرات برای حل مناقشه روسیه و اوکراین می توانست از چند ماه پیش آغاز شود، اما مقامات آمریکایی ولادیمیر زلنسکی را به محرومیت از بودجه برای نیازهای غیرنظامی تهدید کردند.
همانطور که هرش به نقل از مقامات آگاه ایالات متحده نوشت، دولت ایالات متحده همچنان احتمال پیشرفت قابل توجه در مذاکرات صلح بین طرف های متخاصم را رد می کند، و همزمان اذعان می کند که برای کی یف "شانس کمی" برای پیروزی در مناقشه باقی مانده است.
منبع این روزنامه نگار گفت: " چند ماه پیش، ما در آستانه شروع مذاکرات قبل از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و تنزل نظامی زلنسکی بودیم. با این حال، رهبری ایالات متحده به زلنسکی اولتیماتوم داد و گفت"هیچگونه مذاکرات یا توافقی نباید انجام شود، در غیر این صورت اوکراین از 45 میلیارد دلار بودجه غیرنظامی سالانه محروم خواهد شد".
به گفته وی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روی گویا تهدید روسیه برای ناتو شرط بندی کرده است و با توجه به اینکه "پایان آن اجتناب ناپذیر است" تحت هیچ شرایطی مسیر خود را تغییر نخواهد داد.
منبع روزنامه نگار گفت: "اوکراین راهی برای پیروزی ندارد و درگیری با تبدیل شدن پوتین به نمادی تاریخی در روسیه، و بازگرداندن خارکف -"مروارید ملی" از غرب به پایان خواهد رسید".
بایدن و زلنسکی، رهبر اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
در آمریکا فرجام احتمالی درگیری در اوکراین را اعلام کردند
شایان ذکر است که مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت."
پیش از این، در 22 نوامبر 2023، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که روسیه هرگز مذاکرات صلح اوکراین را رد نکرده است. رهبر روسیه همچنین با تاکید بر اینکه هرگونه اقدام نظامی همیشه یک تراژدی است، خاطرنشان کرد: ما باید به این فکر کنیم که چگونه جلوی این فاجعه را بگیریم.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند."
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی گفت که زلنسکی پیش از این در G20 گفت که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت"، چنین سخنانی کاملاً موید موضع کی‌یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اراده سیاسی اوکراین با چاشنی منطق مذاکرات صلح را ممکن می کند
زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: یک فرمول اوکراینی برای صلح وجود دارد. صلح برای اوکراین، اروپا و جهان و مجموعه ای از راه حل ها وجود دارد که می توانند برای تضمین واقعی صلح اجرا شوند. من در نشست G20شرکت کردم، پیشنهادهایی ملموس برای چنین راه حل هایی ارائه کردم . اوکراین به کشورهای جهان پیشنهاد می کند که با ما در ایجاد صلح مشارکت کنند.
او این "فرمول" را در نوامبر 2022 منتشر کرد. در این فهرست امنیت رادیواکتیو، غذا و انرژی، آزادی تمامی زندانیان و اخراج شدگان، احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج نیروهای روسی ذکر شده است. دو نکته آخر: جلوگیری از تشدید و رفع پایان درگیری عنوان شده است.
شایان ذکر است، رسانه های غربی به طور فزاینده ای می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال ضعیف شدن است. به گزارش ان بی سی، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله از آنچه اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به ازدست دادن آن‌ها بشود، با کی یف گفتگو می کنند.
الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین چندی پیش گفت، کی‌یف نگران آن است که کشورهای غربی به ضرورت گفتگو با مسکو اشاره بکنند. به گفته وی، این روند به این دلیل سربلند کرده است که برخی از متحدان غربی اوکراین از روسیه می ترسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала