اراده سیاسی اوکراین با چاشنی منطق مذاکرات صلح را ممکن می کند

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Интервью Владимира Путина гендиректору "Россия сегодня" Дмитрию Киселеву
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین در پاسخ به خبرنگار گفت که برای سناریوی جنگ هسته‌ای "عجله" ندارد و نیازی به استفاده از سلاح اتمی در اوکراین نمی‌بیند.
به گزارش اس‍پوتنیک- رئیس‌جمهور روسیه در گفتگو با رسانه بر این نکته تاکید کرد که روسیه آماده مذاکره در مورد اوکراین است، اما این مذاکرات باید براساس مقدمات واقع‌بینانه باشد و نه براساس آرزوها و فقط برای گفت‌وگوهایی آماده هستند که براساس برخی افکار واهی ناشی از داروهای روانگردان نباشد، بلکه براساس وضعیت توسعه‌یافته در میدان باشد. سمیه ماندگار کارشناس مسائل بین الملل به اس‍پوتنیک گفت، اینطور که سخنان رئیس جمهور روسیه روشن است این کشور آماده انجام مذاکرات صلح با اوکراین است و این وضعیت گویای عزم راسخ مسکو برای به سرانجام رساندن درگیری ها با اوکراین است، خواه با ادامه جنگ در تمام ابعاد آن و خواه برقراری صلح با شرایطی منطقی.
وی در ادامه گفت، به باور من روسیه تصمیمی برای اقدام هسته ای ندارد و تنها آمادگی خود را به جهان اعلام می کند، آنچه مسلم است تمایل این کشور به برقراری صلح با حفظ شروط مورد نظر روسیه است و از شروط قطعی روسیه برای کیف توقف حملات خصمانه علیه روسیه و مناطقی که روسیه نسبت به آن ادعاهایی دارد است و نباید به این بهانه اوکراین برای تقویت تسلیحات نظامی خود زمان بخرد. بهترین حالت اوکراین از نظر روسیه بازگشت اوکراین به وضعیت قبل از درگیریها یعنی موضع "بی‌طرف و غیرهسته‌ای" این کشور و همچنین پذیرش "واقعیت‌های ارضی جدید" که طی دو سه سال گذشته بدست آمده است. البته وقتی سخن از مذاکرات صلح به میان می آید شروط باید به گونه ای برای طرفین رضایت بخش باشد که در واقع هر دو طرف درگیری به بخشی از منافع خود رسیده و بر بخش دیگر که حیاتی نیست اغماض نمایند. یک اوکراین مستقل و بدون حضور نیروهای غربی حتی با در نظر گرفتن مرزهای اصلاح شده مورد نظر روسیه به دفعات از اوکراینی که تبدیل به یک پایگاه نظامی و آزمایشگاه های بیولوژیک ایالات متحده و محلی برای تسویه حساب ایالات متحده و غرب با روسیه باشد برای کل اروپای شرقی بهتر است.
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
واکنش رسانه های خارجی به سخنان پوتین در مورد سلاح های هسته ای
در واقع رئیس جمهور روسیه نیز خودش بر این امر واقف است که پیامدهای آغاز یک جنگ هسته ای در مقیاس جهانی فاجعه بار و ویرانگر و حتی تهدیدی برای بقای بشریت خواهد بود. اما زمانیکه ولادیمیر پوتین از آمادگی برای نبرد هسته ای سخن می گوید اولا به طور مشخص می خواهد نظر همه جهان را به این مسئله معطوف کند و نه صرفا اوکراین و یا مثلا ایالات متحده که اگر تهدیدی برای بقاي روسیه وجود داشته باشد بهای آن تهدید بقای هر کشوری که خواهان دشمنی با روسیه است.
ماندگار افزود، سه گانه اتمی که رئیس جمهور روسیه از آن سخن گفت شامل "موشک‌های اتمی بالستیک قاره‌پیما، بمب‌افکن‌های استراتژیک حامل موشک‌های اتمی و زیردریایی‌های اتمی حامل موشک‌های اتمی قاره پیما" است که قابلیت آن را دارد هر هدفی را نشانه گرفته و همانطور که ولادیمیر پوتین نیز گفت از برترین سه گانه های جهان است و عملا کشوری به غیر از ایالات متحده در این سطح از تکنولوژی بمب هسته ای قرار ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала