چگونه اتحادیه اروپا از دارایی های روسیه استفاده خواهد کرد؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا
 اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
اتحادیه اروپا لایحه ای تدوین کرده است که امکان آن را فراهم می کند تا درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در غرب به اوکراین ارسال شود.
به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا مکانیزمی برای استفاده از دارایی های روسیه برای کمک به اوکراین ایجاد کرده است. این لایحه مستلزم وضع مالیات بر سودهای ذخایر منجمد و همچنین استفاده از وجوه دریافتی برای تامین مالی تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین و "ایجاد انگیزه برای صنعت دفاعی" اوکراین است. سخن از سه میلیارد یورو در سال می رود.
این لایحه باید به تصویب همه اعضای اتحادیه اروپا برسد. بر اساس این سند، بخشی از درآمد دریافتی از 15 فوریه سالی دو بار به صندوق صلح اروپا منتقل می شود. از این مبلغ برای تامین تسلیحات اوکراین استفاده خواهد شد. وجوه همچنین به تسهیلات صندوق حمایت اوکراین منتقل خواهد شد.
این سند همچنین خاطرنشان می کند که بخش دیگری از درآمد در سپرده گذاری مرکزی باقی می ماند. آنها برای پوشش هزینه های نگهداری دارایی ها و در صورت خطرات احتمالی از جمله اقدامات تلافی جویانه از سوی مسکو استفاده خواهند شد.
بورل پیشتر گفته بود که اکثر وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا از استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های روسیه برای اوکراین حمایت می کنند. به گفته وی، در حال حاضر تصمیم نهایی به اتفاق آرا وجود ندارد.
Euroclear  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
رسانه: واکنش روسیه به توقیف دارایی ها می تواند به ورشکستگی Euroclear منجر شود
گفتنی است، کشورهای غیردوست از فوریه 2022 تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند و در نتیجه هم دارایی های حاکمیتی و هم سرمایه های سرمایه گذاران خصوصی مسدود شده است. ذخایر ارزی کشور حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. تقریباً بلافاصله صحبت در مورد مصادره این دارایی ها توسط کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد.
در اکتبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده شود.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود."
وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала